رئيس اداره آسيب هاي اجتماعي وزارت كشور گفت: سال گذشته 72 هزار و 810 متكدي ساماندهي شده اند و هم اكنون 34 مركز نگهداري از اين افراد در سراسر كشور فعاليت مي كنند.
کد خبر: ۲۲۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 04 May 2016

به گزارش تابناک یزد،اميرهوشنگ عندلبيان در نشست ستاد ساماندهي متكديان و كودكان خياباني اين استان افزود: در آيين نامه وزارت كشور تامين محل، امكانات و تجهيزات اوليه همچنين شناسايي، جمع آوري و تحويل متكديان بر عهده شهرداري هاست.

اين مسئول، راه اندازي بانك اطلاعاتي را در ساماندهي آسان متكديان موثر خواند و بر حمايت وزارت كشور در اين حوزه تاكيد كرد.
** ضرورت ايجاد مركز سامان دهي متكديان در يزد
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد نيز در اين نشست گفت: اكنون ضرورت ايجاد مركز ساماندهي متكديان در استان احساس مي شود كه اميدواريم با همكاري دستگاهها و سازمان هاي مرتبط اين امر تحقق يابد.
محمدعلي طالبي افزود: مركز ساماندهي متكديان و كودكان خياباني در استان بايد با تعامل و همكاري دستگاهها و سازمانها ايجاد شود و بخش غيردولتي و سازمانهاي مردم نهاد مي توانند به عنوان متكفل مركز فعاليت كنند كه اين امر مغايرتي با آيين نامه هاي مربوط در اين حوزه ندارد.
وي ادامه داد: آموزش و توانمندسازي كودكان خياباني و متكديان ساماندهي شده براي ورود به اجتماع يكي از مسائل مهم در اين حوزه است كه بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
طالبي اظهار اميدواري كرد با پيگيري و جديت مسئولان مكان مناسبي براي اسكان متكديان و كودكان خياباني ساماندهي شده در نظر گرفته شود و سازمانهاي مردم نهاد بتوانند در حوزه آموزش و فرهنگ سازي به آنها فعاليت كنند.
** ساماندهي 248 متكدي در سال گذشته در يزد
همچنين مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد با ارائه گزارش عملكرد ستاد ساماندهي متكديان و كودكان خياباني استان اظهار كرد: برنامه مهم اين ستاد ديده شدن قشر آسيب پذير متكديان و كودكان خياباني توسط دستگاهها و جلوگيري از افزايش اين آسيب ها بوده كه با توجه به كاهش اين قشر در شهر و حساسيت رسانه ها در اين حوزه مي توان گفت اين ستاد موفق عمل كرده است.
مجيد جواديان زاده افزود: سال گذشته ورودي متكديان سامان دهي شده 248 نفر بود كه 162 نفر از اين تعداد مرد و كودك پسر و 86 نفر نيز زنان بودند.
وي ادامه داد: صنعتي شدن جامعه و توسعه آن، آسيب هاي اجتماعي را به همراه دارد كه راهكار آن تغيير توسعه و پيشگيري از افزايش اين آسيب هاست.
در پايان نشست ستاد ساماندهي متكديان و كودكان خياباني استان يزد از پنج دستگاه براي حضور فعال و موثر در اين ستاد قدرداني كرد.
در اين نشست رئيس اداره توسعه و سلامت اجتماعي وزارت كشور، رئيس شوراي اسلامي شهر و شهردار يزد و جمعي از مسئولان دستگاه هاي استان نيز حضور داشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار