امام جمعه یزد خواستار اطلاع‌رسانی از مباحث فرهنگی و اقتصادی استان یزد در خارج از مرزها شد.
کد خبر: ۲۲۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 04 May 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری، عصر امروز در دیدار سفیر ایران در نیجریه اظهار داشت: یکی از توانمندی‌های کشور ما و به ویژه استان یزد، فعالیت صنایع مختلف است و استان یزد نیز در این زمینه بسیار قوی عمل کرده است.

وی عنوان کرد: استان یزد در زمینه تولیدات صنعتی و هنری از استان‌های پیشتاز کشور است اما متاسفانه نتوانسته بازاریابی خوبی داشته باشد و در زمینه کیفیت محصول با رقبای خارجی به شایستگی رقابت کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه روش‌های بازاریابی در صنایع ما اصولی نیست، تصریح کرد: طی این چند سال، یک مرتبه هجومی در زمینه بازاریابی و فروش تولیدات انجام می‌‌شود اما کار نیمه‌کاره رها می‌شود.

وی عنوان کرد: رقبایی که با ورود تولیدات کشور ما تلاش کرده‌اند کیفیت کالای خود را افزایش داده و قیمت را کاهش دهند، با رها شدن بازاریابی ما، جان می‌گیرند و بازار را قبضه می‌کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: لازم است در زمینه تولیدات بازاریابی مناسبی صورت گیرد تا در خارج از کشور نیز بتوانیم محصولات استان را به فروش برسانیم و از این طریق رونق اقتصادی و چرخش چرخ صنعت استان رقم بخورد.

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از ضعف‌های صنعت در استان یزد، بازاریابی نامناسب از یک‌سو و عرضه کالای نامرغوب از سوی دیگر است و تا این رویه اصلاح نشود، نمی‌توان به صادرات صنعتی استان یزد امیدوار بود.

امام جمعه یزد گفت: صاحبان صنایع باید در مواردی از سودهای بالا بگذرند و کالای خود را با کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر عرضه کنند تا بازار را به دست بگیرند و رقبا را از میدان به در کنند.

وی تصریح کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات و افزایش تولید در واحدهای صنعتی است و تا زمانی که در این زمینه به موفقیت دست پیدا نکنیم، نمی‌توانیم اقتصادی پویا داشته باشیم.

ناصری اظهار امیدواری کرد: با همکاری کشورهای مختلف و سفرای ایران در این کشورها بتوانیم بازارهای جدیدی در عرصه بین‌المللی برای تولیدات کشور و به ویژه استان یزد پیدا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار