استاندار يزد با تاكيد بر ضرورت ترويج فرهنگ كار و تلاش در جامعه گفت: بايد آمار دقيق و شفافي از بيكاران و افراد جوياي كار در استان در دست باشد تا براي ايجاد اشتغال به تناسب رشته تحصيلي و شرايط براي آنها تصميم گيري شود.
کد خبر: ۲۲۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 10 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سيدمحمد ميرمحمدي در كارگروه تخصصي اشتغال استان اظهار كرد: زمينه اشتغال در يزد فراهم شده اما افراد جوياي كار بطور عمده بدنبال كار اداري و دولتي هستند، از اين رو ضروري است منزلت و ارزش وجودي كار مورد توجه قرار گيرد.

وي خاطرنشان كرد: لازم است نرخ بيكاري در سال ها ي گذشته بررسي و آمار دقيق و اطلاعات واقعي به دست آيد تا بتوانيم عوامل افزايش بيكاري را شناسايي، كنترل و از افزايش آن پيشگيري كنيم.
ميرمحمدي رونق اقتصادي را مهمترين عامل ايجاد اشتغال عنوان كرد افزود: بايد در رشته هاي مختلف بازار كار ايجاد شده و جوانان بر اساس نياز بازار و در رشته هاي مورد نياز دانش آموختگان دانشگاهها شوند.
** ضرورت توجه بانوان استان به كارآفريني
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد نيز در اين نشست ايجاد كارگروه جداگانه اي براي رسيدگي به اشتغال بانوان خواستار شد و گفت: اكنون در يزد 65 درصد فارغ التحصيلان دانشگاهي را زنان تشكيل مي دهند و به طور عمده نرخ بيكاري استان از بيكاري بانوان سرچشمه مي گيرد.
فخرالسادات خامسي هامانه افزود: برخي از زنان تمايل كمي به كارآفريني و ايجاد اشتغال دارند و ترجيح مي دهند در امور اداري و اجرايي بدليل ريسك پذيري پايين، به فعاليت مشغول شوند.
وي ادامه داد: استان يزد داراي توانمندي مطلوبي در زمينه گردشگري، نساجي و صنايع دستي است و دولت حمايت هاي خوبي از اين بخش دارد و اين مهم مي تواند زمينه اشتغال زنان را به خوبي فراهم كند.
اين مسئول تصريح كرد: تمايل نداشتن زنان و خانواده هاي آن ها به كارآفريني، نياز به آموزش در اين حوزه را مشخص مي كند كه لازم است آموزش و پرورش در اين زمينه و منطبق با نياز استان، اطلاع رساني و فرهنگ سازي براي مردم يزد داشته باشد .
در نشست كارگروه تخصصي اشتغال استان گزارشي از آخرين وضعيت ثبت اطلاعات شاغلان در سامانه رصد اشتغال استان توسط دستگاههاي اجرايي، طرح درخواست جهاد كشاورزي استان در رابطه با پشتيباني مشاغل خانگي و آخرين تغييرات نرخ بيكاري در استان ارائه شد.
در نشست كارگروه تخصصي اشتغال استان يزد كه در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، مديركل حوزه استاندار، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، مدير كل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي حضور داشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار