معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر امر جامع‌نگری در بحث افزایش جمعیت و اهتمام ویژه به آن گفت: تربیت نسل کارآمد و صالح از اولویت‌های افزایش جمعیت در جامعه است.
کد خبر: ۲۲۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ 12 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی در کارگروه زنان و خانواده استان یزد در محل استانداری اظهار داشت: افزایش جمعیتی که مورد نظر مقام معظم رهبری است، باید با نگاهی به دور از هرگونه شعارزدگی و رویه‌های کلیشه‌ای محقق شود.

وی با اشاره به اولویت‌بندی طرح‌های افزایش جمعیت در جامعه ادامه داد: فعالیت‌های این حوزه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و زمانبندی شود که قابل تحقق و دسترسی باشد.

این مسئول با تاکید بر توانمندی مردم در سطح جامعه در راستای افزایش جمعیت بیان داشت: باید بر اساس آنچه که مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی خود در حوزه جمعیت مشخص کرده‌اند، نگاه کامل و دقیقی به بحث افزایش جمعیت براساس توانمندسازی مردم در تامین هزینه‌های زندگی باشد.

وی با بیان اینکه نگاه و نگرشی متفاوت در مقایسه با آنچه که تا پیش از این وجود داشته است لازم است عنوان کرد: باید توجه داشت که بسیاری از خانواده‌ها در تامین هزینه‌های زندگی خود نیز دچار مشکل هستند، لذا اگر به دنبال افزایش جمعیت هستیم باید به این نکته توجه کنیم.

طالبی اضافه کرد: در برنامه‌ریزی‌ها باید این نکته دیده شود که مسائل و هزینه‌های افزایش جمعیت بر دوش این افراد و خانواده‌ها سنگینی نکند، چرا که این شائبه ایجاد می‌شود که با فرزندآوری و ازدیاد نسل، ممکن است مشکلاتشان افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: تنها هدف در این زمینه نباید ازدیاد نسل و فرزندآوری باشد، بلکه باید به حوزه آموزش و افزایش سطح کیفی افراد در جامعه نیز توجه شود که این موضوع ضرورت توجه و برنامه‌ریزی دقیق را تبیین می‌کند.

وی با اشاره به رویکردهای گوناگون افزایش جمعیت در سطح جامعه افزود: بحث افزایش جمعیت در طبقاتی از جامعه که مشکلات کمتری دارند، بیشتر مورد توجه خواهد بود و لازم است که همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و آموزشی در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود به این مهم توجه داشته‌ باشند.

طالبی با تاکید بر شناسایی جامعه هدف در این حوزه از سوی نهادهای مرتبط گفت: برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های آموزش خانواده، گردهمایی‌ها و ابزارهای دیگری که در این راستا موثر هستند راهگشا خواهد بود اما باید جامعه هدف و مخاطبینی که در نظر هستند به درستی شناسایی و انتخاب شوند.

وی ادامه داد: خروجی این نمونه از اقدامات باید به گونه‌ای باشد که اهداف کارگروه زنان و خانواده را در راستای افزایش جمعیت تقویت کند و تاثیرگذار باشد.

معاون استاندار یزد با تاکید بر برنامه‌ریزی و تعیین هدف قبلی در انجام کار عنوان کرد: باید هر کاری در زمینه افزایش جمعیت صورت می‌گیرد دستاوردهای قابل سنجشی داشته باشد، نه اینکه برگزاری گردهمایی و کارگاه‌های آموزشی را به عنوان یک هدف معرفی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره فرهنگی مد و لباس در استان خبر داد و گفت: این جشنواره در شهرستان اردکان و با هدف ترویج فرهنگ ایرانی در پوشش برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار