نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جمع روحانیون جانباز گفت: حفظ روحیه انقلابی و دغدغه برای حفظ اسلام و ارزشهای دینی باید یکی از اصول و برنامه های روحانیون باشد.
کد خبر: ۲۲۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 13 May 2016
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در همایش قدردانی از روحانیون جانباز استان به نقش مهم و حساس روحانیون در حفظ و تداوم حرکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جانبازان روحانی باید پیشتاز این مهم باشند.
وی بی تفاوتی نسبت به سرنوشت دیگران را آفت جامعه اسلامی خواند و تاکید کرد: یکی از مهمترین مسئولیت های ما در جامعه اسلامی هدایت مردم به سوی رستگاری و عاقبت خیری است از اینرو باید تلاش کرد تا همه انسانها به سوی سعادت دنیوی و اخروی حرکت کنند.
امام جمعه یزد با بیان زندگی سرشار از محبت و اخلاص ائمه اطهار (ع) اظهار کرد: حضرت زهرا (س) به عنوان بانویی نمونه تنها خواسته اش از درگاه احدیت هدایت و سپس شفاعت برای محبین اهل بیت بوده و سایر بزرگان دین مبین اسلام نیز چنین بوده اند.
همچنین نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری با تبریک عید های شعبانیه، صحیفه سجادیه را میراثی ارزشمند از سوی امام زین العابدین (ع) برای شیعیان برشمرد.
آیت الله ابوالقاسم وافی اضافه تصریح کرد: بسیاری از تعالیم انسان ساز اسلام در قالب صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به ما رسیده است که البته قبل از انقلاب محجور بود و به برکت انقلاب اسلامی بین مردم گسترش چشمگیری یافت.
وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات زندگی با عمل به این مضامین عالیه این کتاب ارزشمند حل می شود و روحانیون باید در راستای معرفی و بهره گیری از آن تلاش کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از وضعیت جانبازان استان، آنان را نماد ایثار و مقاومت معرفی کرد و گفت: روحانیون همواره نقش مهمی در انقلاب اسلامی داشته اند و روحانیون جانباز نماد ایثار، مقاومت و شجاعت هستند.
احمد ابراهیمی با اشاره به جنگ نرم دشمن مسئولیت روحانیون جانباز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یادآور شد و افزود: اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان است و امید که بتوانیم دین خود را در معرفی دستاوردهای ارزشمندشان ادا کنیم.
استان یزد 10 هزار جانباز دارد که یکصد نفر آنان روحانی هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار