رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی تسهیلات ویژه از سوی دولت برای واحدهای زیر یکصد نفر ارائه می شود.
کد خبر: ۲۳۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 19 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا علمدار یزدی  در سومین جشنواره تجلیل از حامیان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان استان افزود: این تسهیلات در راستای رفع مشکل نقدینگی واحدها طراحی شده است و همچنین برنامه های مربوط به واحدهای با اشتغال بیش از 100 نفر در آینده نزدیک اعلام می شود.

وی رقابت پذیری تولیدات را از راههای اساسی برای برونگرایی اقتصاد بیان و اظهار کرد: باید به خواسته های مصرف کننده توجه و کالا و خدمتی عرضه شود که با نمونه های خارجی آن بطور جد قابل رقابت باشد.
علمدار یزدی خاطرنشان کرد: منظور از کیفیت علامت استاندارد نیست، این علامت تنها نشان دهنده کف کیفیت و نمره قبولی است برای اهدافی همچون برون گرایی به عنوان یکی از مهمترین محور های اقتصاد مقاومتی باید بدنبال سطوح بالایی از کیفیت باشیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد خدمات پس از فروش را از خواسته های مهم مصرف کنندگان برشمرد و خاطرنشان کرد: فروش آغاز یک تعهد بزرگ است، یکی از مهمترین پارامترهای موفقیت برای شرکت ها توجه ویژه به خدمات پس از فروش است، حوزه ای که بی شک موجب سودآوری قابل توجه برای بنگاه خواهد شد.
وی افزود: یکی از معیارهای مهم و تاثیرگذار در سنجش فضای کسب و کار، رعایت وقت و زمان تحویل کالا است که در رابطه با حقوق و خواسته های مصرف کنندگان است.
علمدار یزدی ادامه داد: مشتری مداری و برخورد مناسب از دیگر از خواسته های مهم مصرف کننده است که در این رابطه دین مبین اسلام به این موضوع سفارش زیاد شده است.
*** تاکید بر رعایت حقوق مصرف کنندگان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم بر رعایت حقوق مصرف کنندگان از سوی تولید کنندگان تاکید کرد و گفت: اگر برخی از مسائل به فرهنگ تبدیل نشود در بسیاری از امور عقب خواهیم ماند.
آیت الله محمدرضا ناصری با بیان اینکه جای تاسف است که برخی از تولیدکنندگان برای بدست آوردن سود بیشتر ، نعمت خدا را آلوده و از بین می برند اظهار کرد: فرهنگ دلسوزی برای مردم و آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند در جامعه باید نهادینه شود.
وی اضافه کرد: نباید جنس های بی کیفیت به مصرف کنندگان قالب کرد بلکه باید با تولید کالاهای با کیفیت در جذب مشتری تلاش کنیم.
ناصری به تولیدکنندگان توصیه کرد: نباید خدمت به جامعه را فدای سود بیشتر کرد البته معامله و تجارت باید باشد اما باید به سود معقول اکتفا و به حق و حقوق مردم احترام گذاشت تا برکت در کسب و کار شما ایجاد شود.
*** رمز موفقیت در تولید مشتری مداری است
استاندار یزد رمز موفقیت در تولید را سنجش نیازهای مشتری ،کیفیت ، تنوع کالا و قیمت مناسب بیان کرد و گفت: اگر محصولی از کیفیت خوب برخوردار و قیمت آن هم مناسب باشد در این صورت از مصرف کننده حمایت کرده ایم.
وی عرضه کنندگان کالاها را به عنوان دیگر حامیان مصرف کنندگان نام برد افزود: انها باید با امانتداری ، خوشرویی و کنار آمدن با مشتری در حمایت از مصرف کنندگان گام بردارند.
استاندار یزد اضافه کرد: صنعتگران و تولید کنندگان باید با تولید کالا و محصولات با کیفیت و رقابت پذیر بتوانند در بازارهای خارجی پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی که امکان رقابت برای آنها وجود ندارد و سرمایه خود را بلااستفاده نگذارند بلکه خط تولید خود را تغییر دهند تصریح کرد : ما هم تلاش خواهیم کرد و مشکلات شما را رفع می کنیم.
استاندار یزد گفت: دولت هم مبحث اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام داده و راههایی را گشوده است اما تولیدکنندگان هم باید در راستای تولید با کیفیت هم تلاش کنند.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلاتی که قرار است دولت به واحدهای مشکل‌دار که مشکل آنها بیشتر در حوزه کمبود نقدینگی است افزود: این تسهیلات به واحدهای که کمتر از یکصد نفر کارگر پرداخت می شود.
میرمحمدی تاکید کرد: همچنین درخواست‌ها در کارگروه تسهیل مورد بررسی قرار می‌گیرد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار