کد خبر: ۲۳۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 19 May 2016
به گزارش تابناک یزد،مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان یزد گفت: مرکز کودکان خیابانی یزد ساماندهی می‌شود.

محبوبه داورانی  با اشاره به اینکه اغلب کودکان خیابانی از قشر ضعیف و فقیر جامعه هستند، اظهار داشت: این کودکان به دلیل بدسرپرستی و اعتیاد والدین بیشتر به سمت کودک خیابانی و کار می‌روند.

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان یزد با بیان اینکه در سال 93 تعداد 102 کودک مورد پذیرش و نگهداری مرکز کودکان خیابانی شبانه‌روزی قرار گرفتند، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 76 کودک مورد پذیرش و نگهداری این مرکز قرار گرفتند و تعداد 28 کودک هم در مرکز حمایتی کودک و خانواده و مرکز روزانه کودکان خیابانی پذیرش شدند.

داورانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 مرکز کودکان روزانه و شبانه در رابطه با ساماندهی کودکان خیابانی یزد فعالیت می‌کنند، ادامه داد: مرکز ساماندهی کودکان خیابانی شبانه روزی "مرکز اقامتی موقت" جهت جلوگیری از بروز آسیب قرار گرفتن به صورت دوره‌ای و منظم تحت مشاوره و خدمات مددکاری مرکز قرار می‌گیرند.

داورانی با اشاره به اینکه همچنین آموزش مهارت‌های زندگی، سوادآموزی و فنی‌و‌حرفه‌ای جهت مددجویان مذکور صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروی تخصصی مرکز، 3 نفر مربی، 2 نفر مددکار، 1 نفر روانشناس و مسئول مرکز است.

وی با تأکید بر اینکه مرکز حمایتی کودک و خانواده، "مرکز روزانه کودکان خیابانی" تعداد 28 کودک در سال گذشته تحت حمایت و خدمات تخصصی قرار گرفتند، عنوان کرد: از جمله خدمات تخصصی، مددکاری- مشاوره‌ای هم بر روی کودک و هم بر روی خانواده صورت می‌گیرد.

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان یزد گفت: در زمینه اشتغال پدر و سرپرست خانواده اقدامات مفیدی صورت گرفته و در زمینه تحصیل این کودکان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

داورانی در ارتباط با اینکه آیا کودکان خیابانی یزد تحت نظر شخص خاصی فعالیت دارند، تصریح کرد: در حال حاضر افراد خاصی که کودکان خیابانی را رهبری می‌نمایند شناسایی نشدند ولی ممکن است در یک خانواده بصورت دسته‌جمعی به تکدی‌گری و دست‌فروشی مشغول باشند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار