امام جمعه یزد گفت: وسایل ارتباطی باید به درستی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۲۳۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 19 May 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد و جمعی از مسئولان و کارکنان این شرکت به مناسبت هفته ارتباطات اظهار داشت: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و با گسترش وسایل ارتباطی دیگر هیچ خبری را نمی‌توان پنهان نگاه داشت.

وی عنوان کرد: انتقال سریع اطلاعات و اخبار اگرچه یک نقطه قوت محسوب می‌شود اما ایرادات و اشکالاتی نیز دارد که لازم است برای رفع آن فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه وسایل ارتباط جمعی اغلب در کشور ما با آسیب‌هایی مواجه بوده است، افزود: این مشکل به این دلیل است که ابتدا فناوری وارد می‌شود و سال‌ها بعد تلاش می‌شود تا فرهنگ استفاده را در میان مردم نهادینه کنند.

ناصری با بیان اینکه تلفن‌های همراه امروزه اصلی‌ترین و پرمخاطب‌ترین وسایل ارتباط جمعی هستند، تاکید کرد: بیشترین آسیب‌ها نیز از همین تلفن‌های همراه بر می‌خیزد و بروز و ظهور شبکه‌های اجتماعی نیز مشکلاتی ایجاد کرده که برخی از آنها بسیار نگران‌کننده است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه برای شبکه‌های اجتماعی محتواسازی صورت نگرفته و هر آنچه بیگانگان و برخی افراد مشکل‌دار تهیه کرده‌اند، در شبکه‌ها دست به دست می‌چرخد، افزود: لازم است مسئولان و دست‌اندرکاران امر وارد عمل شده و محتوا سازی کنند.

وی تأکید کرد: دشمنان ما از این موقعیت به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند و مسائل غیراخلاقی و ضد دینی را در این شبکه‌ها پراکنده می‌کنند و در اختیار جوانان و مردم قرار می‌دهند.

ناصری تصریح کرد: محتواهای شبکه‌های اجتماعی به شدت نگران‌کننده است و لازم است با تهیه نرم‌افزار و محتوا، جوانان را از فساد اخلاقی دور نگاه داریم.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه باید به افرادی که محتواها را ایجاد می‌کنند، تذکر جدی داده شود، افزود: وسایل ارتباطی باید به درستی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد، اما اگر عده‌ای استفاده نادرست دارند نیز نباید به حال خود رها شوند و باید به آنها تذکر داده و با آنها برخورد شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار