مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ماشین‌آلات بخش کشاورزی یزد نیازمند نوسازی است.
کد خبر: ۲۳۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 30 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدجمال سجادی‌پور در ششمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در سطح استان، برنامه‌هایی برای تحقق این اهداف احصاء و مشخص شده است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که سازمان جهاد کشاورزی استان در نظر گرفته است، با توجه به موقعیت استان و وضعیت کشاورزی استان با در نظر داشتن منابع، در سال جاری اقدام به نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه با نوسازی ماشین آلات کشاورزی در استان هدر رفت و ریزش محصول در برداشت کاهش خواهد یافت عنوان کرد: در سال جاری برای نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی در استان اعتبار خوبی از سوی بانک‌ها در قالبت تسهیلات به بهره 18 درصد پرداخت خواهد شد که کشاورزان استان به نوسازی تجهیزات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه 10 پروژه نیز برای طرح امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی در نظر گرفته شده است افزود: همچنین پروژه‌هایی برای ارتقای بهره‌وری در حوزه کشاورزی برای سال جاری پیش‌بینی شده که در دستور کار قرار گرفته است.

سجادی‌پور از جمله این پروژه‌ها را احداث شبکه‌های اصلی و فرعی آبرسانی، توسعه صنایع تبدیلی، اصلاح و بازسازی واحدهای گلخانه‌ای، اصلاح شیوه کشت و تکمیل مجتمع‌های گلخانه‌ای برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها افزایش راندمان تولید در سطوح فعلی است عنوان کرد: با توجه به منابع آبی استان و وضعیت استان در نقاطی که کشاورزی فعال است قصد افزایش سطوح کشاورزی را نداریم بلکه تنها با اقداماتی، در سطوح فعلی بهره‌وری بیشتری را داشته باشیم.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: توسعه صنایع تبدیلی با توجه به نیاز استان در محصولات کشاورزی برای این استان ضروری است ضمن اینکه چنانچه به این موضوع توجه نشود در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی همچنین از تلاش برای تغییر در شیوه کشت در سطح گلخانه‌های استان خبر داد و بیان داشت: در نظر است که تولیدات گلخانه‌ای در محیط‌‌های کنترل شده افزایش یابد تا از این طریق در مصرف انرژی و آب نیز صرفه‌جویی شود.

سجادی‌پور اظهار داشت: برای تحقق این هدف در سال جاری 100 هکتار از اراضی حوزه کشاورزی استان یزد در نظر گرفته شده تا از کشت در فضای باز به کشت در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای تغییر رویه دهیم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز 80 هکتار از اراضی کشاورزی استان به این شیوه تغییر کشت داده شد که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا افق 1404 این میزان به دو هزار و 820 هکتار خواهد رسید.

این مسئول همچنین از برنامه‌ریزی برای اصلاح نژادی در سطح تولیدات دام و طیور استان خبر داد و عنوان کرد: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین و توسعه پرورش ماکیان نیز از جمله برنامه‌های این نهاد در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در سطح استان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار