مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای یزد با تاکید بر توانمندسازی افراد جویای کار و دانشجویان در رشته های فنی و حرفه ای از استقبال مردمی اجرای طرح های آموزشی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 01 June 2016

به گزارش تابناک یزد،علی آقا افضلی گفت: رویکرد مهم فنی و حرفه ای استان بر ایجاد مهارتهایی است که بتواند ضمن اشتغال آفرینی بر مهارت آموزی در حفظ و نگهداری مشاغل کمک رسان باشد و از اینرو آمادگی پدیرفتن طرح های آموزشی را داریم.

وی ایجاد تعاونی و شرکت ها را در راستای کارآفرینی مهم خواند و اضافه کرد: آموزش هایی که توسط این نهاد برگزار می شود باید بازخورد داشته و به ایجاد و رونق تعاونی ها کمک کند.
این مسئول اظهار کرد: نیازسنجی در زمینه آموزش توسط فنی و حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است و بسته به نیاز در شهرستان ها و استان باید مهارت آموزی انجام شود تا بازخورد و نتیجه بهتری نیز داشته باشد.
وی شهرستان خاتم را از مراکز موفق فنی و حرفه ای اعلام و خاظرنشان کرد: در این شهرستان با توجه به رشته های دانشگاهی موجود باید آموزش هایی ارائه شود تا ضمن نیاز آنها بتوانند استفاده لازم را ببرند.
فرماندار خاتم نیز با اشاره به اینکه شهرستان در حوزه های صنعت و گردشگری نیز وارد شده است گفت: نباید آموزش فنی وحرفه ای در شهرستان خاتم تنها به رشته های کشاورزی و همچنین مشاغل خانگی نظیر خیاطی و گلدوزی محدود شود بلکه باید به سمت ایجاد مهارت در رشته های تاسیسات و مهارت های مورد نیازدر بخش صنعت و معدن نیز سوق داده شود.
محمد زاده رحمانی اضافه کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای خاتم با وجود کمبود امکانات از پویایی خوبی برخوردار است و مردم شهرستان نیز از آموزش های انجام گرفته و نحوه برخورد کارکنان این اداره با ارباب رجوع اعلام رضایت نموده اند.
وی آموزش رشته هایی همچون ریخته گری، تراشکاری، مکانیک، اتومکانیک و برق صنعتی را در شهرستان ضروری خواند و اظهار داشت: آموزش در رشته های مذکور نیاز به یک سری تجهیزات و ابزار دارد که بایستی اداره کل استان در این زمینه مساعدت کند.
زاده رحمانی بر اهمیت تجهیز واحد سیار مروست نیز اشاره و یادآوری کرد: در مروست نیز علاقمندان زیادی جهت مهارت آموزی در رشته های مختلف وجود دارد که در این راستا باید در شهر مروست کارگاه های مورد نیاز آموزش رشته ای فنی و حرفه ای ایجاد و تجهیز شود.
وی ادامه داد: مانند سالهای گذشته در پیگیری و تخصیص اعتبارات به مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خاتم توجه ویژه خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار