سرپرست فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: اگر بخواهیم مشکل اشتغال در استان یزد برطرف شود باید ابتدا برای نیازسنجی در حوزه آموزش اقدام کنیم.
کد خبر: ۲۴۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 06 June 2016

به گزارش تابناک یزد،علی افضلی  در نشست توسعه اشتغال استان یزد که با حضور دو تن از معاونان کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار داشت: در استان یزد در برخی مشاغل نیاز به نیروی کار ماهر وجود دارد و تقاضا برای به‌کارگیری این نیروها در تخصص‌های خاص بالا است.

وی عنوان کرد: در استان یزد بیشتر نیروهای کارگر ساده و فاقد تخصص به کار گرفته شده‌اند که به نظر می‌رسد با نیازسنجی بازار کار و نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی، می‌توان مشکل اشتغال در این استان را رفع کرد.

افضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماموریت‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: آموزش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار از جمله ماموریت‌های فنی و حرفه‌ای در استان یزد است که فرآیند آموزش در قالب دوره‌های یک تا 18 ماهه به صورت کوتاه‌مدت و پودمان‌های تکمیلی اجرا می‌شود.

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان یزد همچنین با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای در خوشه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر خدمات آموزشی ارائه می‌دهد، افزود: این خدمات در بخش‌های دولتی و خصوصی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع در بخش دولتی بیش از 19 هزار دوره برای 3 میلیون و 28 هزار نفر ساعت برگزار شد که نسبت به تعهد خود 128 درصد جلوتر بوده‌ایم.

افضلی با اشاره به اینکه در استان یزد 16 مرکز آموزشی شامل سه مرکز ویژه برادران، سه مرکز ویژه برادران و 10 مرکز نیز ویژه هر دو گروه فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در این مراکز 820 دوره آموزشی برگزار شده و در مجموع 12 هزار و 550 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان یزد بیان کرد: بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مربوط به روستاییان و عشایر است که در سطح استان 12 مرکز خدمات آموزشی را با هدف توانمندسازی روستاییان و عشایر به این قشر ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 88 دوره آموزشی برای روستائیان و عشایر استان یزد برگزار شد که این آموزش‌ها بر اساس برخی نیازسنجی‌های اولیه ارائه شده است.

افضلی با بیان اینکه آموزش در صنایع نیز به منظور توانمندسازی کارگران و ارتقاء مهارت‌های شغلی با هدف بهبود کیفیت تولیدات انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر 11 مرکز جوار صنعتی راه‌اندازی شده و 50 واحد صنفی نیز با فنی و حرفه‌ای برای برگزاری دوره‌های آموزشی همکاری داشته‌اند و در مجموع 2 هزار و 711 نفر نیز در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان یزد، یکی از سیاست‌های فنی و حرفه‌ای را برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: این آموزش‌ها در حال حاضر در پنج مرکز در حال ارائه است و طی سال گذشته 511 نفر در 32 دوره آموزشی شرکت کرده‌اند.

وی، آموزش‌های جوار دانشگاهی را نیز از دیگر دوره‌های آموزشی پیگیری شده توسط فنی و حرفه‌ای استان یزد اعلام و خاطرنشان کرد: در 9 مرکز جوار دانشگاهی 34 کارگاه آموزشی برای 774 دانشجو 53 دوره آموزشی برگزار کرده‌اند.

افضلی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها رهگیری شده است، افزود: 17.72 درصد افراد آموزش دیده مشغول به کار بوده‌اند و علت اینکه درصد اشتغال به کار افراد آموزش دیده پایین است، محصل یا دانشجو بودن تعداد زیادی از این افراد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار