استاندار یزد با بیان اینکه با رویکرد امنیتی نمی توان در مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی موفق بود گفت: در این حوزه نیاز به رویکرد فرهنگی و اجتماعی است.
کد خبر: ۲۴۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 07 June 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی افزود: رهبر فرزانه انقلاب آسیب های چهارگانه ای که می تواند عامل دیگر آسیب ها باشد را به صورت اولویت شامل طلاق، فساد و فحشا، اعتیاد و حاشیه نشینی مطرح کردند که کنترل آنها از بروز آسیب های اجتماعی دیگر نیز پیشگیری می کند.

استاندار یزد اظهار کرد: اکنون با افزایش روز افزون ارتباطات و مجاری ارتباطی و سهولت دسترسی به امکانات ارتباطی مواجه هستیم و از انواع کانال ها از کشورهای مختلف با ایده و تفکرات کشورهای دیگر به صورت های مختلف تغذیه می شویم.
میرمحمدی افزود: روند توسعه و پیشرفت جهانی، مرزهای رفت و آمدها را سست می کند و انسان به دلیل نوگرا و کنجکاو بودن، بیرون از جامعه به صورت های مختلف به دنبال مسائلی خواهد رفت که در جامعه محدود شده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد: بیرون از جامعه نیز موارد عرضه شده با برنامه ریزی های خاص و حساب شده به جوانان ما ارائه می شود که لازم است در خصوص نیازهای جوانان و راهکارهای مناسب رفع این نیاز برنامه ریزی کرده و نگذاریم آنها تحت تاثیر عوامل بیرونی دچار آسیب شوند.
وی موازی کاری دستگاههای اجرایی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر مسائل مهم در این حوزه عنوان کرد و افزود: هر دستگاهی به صورت جزیره ای در این حوزه عمل می کند و به دلیل اینکه متولی مشخصی وجود ندارد، عملکردها قابل ارزیابی نبوده و کار به صورت پراکنده و بدون فرآیند انجام می شود.
میرمحمدی ادامه داد: با این حجم گستردگی فعالیتهای فرهنگی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی باید نتیجه بهتری در این زمینه می گرفتیم؛ هرچند نمی توان نقش این فعالیت ها را در پیشگیری از افزایش آسیب های اجتماعی نادیده گرفت.
استاندار یزد رسیدن به تعریف جامع از آسیبهای اجتماعی در کشور با همکاری جامعه شناسان، کارشناسان و صاحب نظران را نخستین گام در مبارزه با آسیب های اجتماعی عنوان و اظهار کرد: باید نقشه راه در حوزه آسیب های اجتماعی نیز به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب در ستاد فرهنگی و اجتماعی ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی تبیین شود.
میرمحمدی با بیان اینکه ما نتوانستیم ارزش های خود را در جامعه به طور جامع و کامل حاکم کنیم، گفت: حاکم کردن ارزش ها ی اجتماعی، ملی و ویژگی های خاص ایرانی در جامعه تنها با عزم ملی و کارفرهنگی میسر است.
** مبارزه با آسیب های اجتماعی نیازمند وجدان جمعی جامعه
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مقابله با آسیب های اجتماعی در کشور، فلسفه تشکیل این ستاد را بیانات معظم له عنوان کرد.
مجید جوادیان زاده افزود: مبارزه با آسیب های اجتماعی نیازمند همراهی و وجدان جمعی جامعه و تقویت همکاری و هماهنگی بین دستگاههای مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی است.
وی با ارائه آمار و گزارش هایی از آسیب های اجتماعی در استان، به بررسی دیدگاهها و رویکردهای نظری رایج در حوزه آسیب های اجتماعی پرداخت.
** ساماندهی برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی
مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری یزد نیز اظهار کرد: اداره ها و سازمان های زیادی متولی حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان هستند و کارگروههای غیردولتی و تشکل های مردمی فعالی نیز در این زمینه وجود دارند که به نظر می رسد این ستاد در نقش مغز متفکر و اتاق فکری برای مقابله با این آسیب های اجتماعی ایجاد شده است.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود: تدوین وظایف ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی، تبیین نقشه راه و تعیین اهداف ستاد امری ضروری است.
وی ساماندهی و انسجام برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی در استان را در قالب ستاد خواستار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار