کد خبر: ۲۴۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 12 June 2016

به گزارش تابناک یزد،مدير كل انتقال خون استان يزد اظهار كرد: با توجه به نياز دائمي بيماران به خون و فرآورده‌هاي خوني، از اهداكنندگان مي‌خواهيم كه حتی‌المقدور اهدای خون را به علت ازدحام جمعیت به شب‌های قدر موكول نكنند و در طول ماه مبارك مراجعه داشته باشند.

دكتر "نقي تقوايي" با اشاره به مناسبت 14 ژوئن(25 خردادماه) روز جهاني اهداءكنندگان خون، از اهداكنندگان خون به عنوان سرمايه‌هاي انتقال خون نام برد و تصریح کرد: استان یزد در زمینه‌های مختلف مرتبط با اهدای خون به نسبت آمار کشوری جلوتر قرار گرفته و این مهم رقم نخورده است مگر با همت اهداكنندگان خون استان كه برای مردم یزد افتخار به حساب می‌آید.

اين مقام مسئول ضمن تشريح جايگاه انتقال خون استان در كشور، خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین آمار برتری استان یزد نسبت به آمار کشوری، سرانه اهدای خون است که در کشور از هر هزار نفر  27 نفر اقدام به اهدای خون می‌کنند ولي در استان 38 در هزار است.

تقوايي در ادامه با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست تا با توجه به نیاز دائمي بيماران به خون و فرآورده‌هاي خوني در طول ماه مبارك رمضان، با اهداي خون خود اداره كل انتقال خون استان را یاری کنند.

وي همچنين ادامه داد: در ماه رمضان يك شيفت كاري از ساعت 17:45 تا 23:15 راه‌اندازي شده تا افراد علاقه‌مند بتوانند بعد از افطار اقدام به اهداي خون كنند.

مدير كل انتقال خون استان همچنین با بیان این که برخی از مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر نذر می‌کنند، از شهرندان يزدي خواست همچون گذشته در طول ماه مبارک رمضان با مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون، اهداي خون كنند و این امر را به شب‏های قدر موکول نکنند.

تقوايي با اشاره به اين كه اهداي خون در شب‌هاي قدر به علت شب زنده داري مردم با مشاركت خوبي همراه است، تصريح كرد: شب‌هاي قدر نيز در پايگاه انتقال خون يزد تا ساعت يك بامداد خونگيري انجام مي‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار