فرمانده نیروهای مردمی عراق اعلام کرد نتیجه آزمایش اثرانگشت و دی.ان.ای جسد عزت الدوری مرگ این جلاد بعثی را ثابت کرد. علاوه بر معاون صدام، ۱۵ نفر از رابطان دختر صدام نیز در تکریت به دام افتاده بودند که با دخالت امریکایی ها از چنگ مردم عراق گریختند.
کد خبر: ۲۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 20 April 2015

به گزارش تابناک یزد، هادی العامری، دبیر کل سازمان بدر اعلام کرد اثر انگشت و آزمایش DNA مرگ عزت ابراهیم الدوری، معاون صدام را تائید کرد.

هادی العامری

عامری گفت: جمعه گذشته نیروهای تیپ پنجم بسیج مردمی عراق در شرق تکریت به یک کاروان از بعثی هایی که فرماندهی نظامی داعش را برعهده داشتند حمله کرده و همه آنها از جمله عزت الدوری را که سوار بر سه خودرو بودند، به هلاکت برسانند.

وی با تاکید بر اینکه آزمایش ها کشته شدن معاون سابق صدام را تائید کرده است افزود، این پیامی به تکفیری ها و بعثی های داعش است که بدانند به پایان کارشان نزدیک شده اند.

حسن سالم رئیس صادقون

همچنین حسن سالم رئیس فراکسیون صادقون مجلس عراق با تبریک کشته شدن عزت الدوری به مردم عراق و خانواده های شهدا به ویژه شهدایی که اخیرا از گورهای دسته جمعی اسپایکر کشف شده اند، اعلام کرد: اسلحه شخصی و موبایل عزت الدوری به اطلاعات نیروهای مردمی تحویل داده شد.

جسد عزت ابراهیم الدوری

وی درباره چگونگی انجام عملیات روز جمعه گفت: صبح جمعه نیروهای اطلاعاتی عصائب مطلع شدند که گروهی از رابطان و مسئولان تشکیلات رغد صدام که عملا رهبری حزب بعث را برعهده دارد و همراه با عزت الدوری، بعثی ها را رهبری می کند در منطقه ای در نزدیکی تکریت هستند. عملیات برای بازداشت آنها آغاز شد اما امریکایی ها دخالت کردند و ضمن مطلع کردن آنها، مسیری امن برای فرار آنها فراهم شد. ضمن اینکه امریکایی ها مستقیما در خارج کردن آنها از منطقه نقش داشتند.

سالم حسن افزود: با این وجود تلاش نیروهای اطلاعاتی ما متوقف نشد و مشخص شد که یک گروه 15 نفره از آنها از جمله عزت الدوری و بعثی هایی که از فرماندهان و طراحان نظامی ارشد داعش هستند از منطقه خارج شده و به سمت شرق می روند.

این نماینده مجلس عراق اضافه کرد: به سرعت دو گروه از رزمندگان به آنها حمله کردند و پس از سه ساعت درگیری و کشته شدن تمام تروریست ها، جسد عزت الدوری در میان کشته شده ها شناسایی شد.

رئیس فراکسیون صادقون مجلس عراق تاکید کرد: اگر امریکایی ها مداخله نمی کردند، امکان داشت عزت الدوری در تکریت زنده به چنگ نیروهای مردمی بیافتد، اما همینکه این افعی در همان روز کشته شد نیز یک پیروزی بزرگ برای مردم عراق است.


شبکه خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار