کد خبر: ۲۵۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 04 July 2016
به گزارش "تابناک یزد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: ظرفیت وقف و موقوفات برای رفع معضلات فرهنگی اجتماعی استفاده شود.

 محمدعلی طالبی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد که در سالن فرهنگ ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حفظ موقوفات و توسعه آنها برای موفقیت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی یک ضرورت است و باید همواره به آن عنایت ویژه داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استاندار یزد با تاکید بر این مطلب که وظیفه نگهداری از موقوقات و عمل به نیات واقفان در جامعه اسلامی باید همواره جدی گرفته شود، گفت: ضمن گسترش وقف در جامعه با برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی می‌توان از آنها برای رفع برخی معضلات و مشکلات متعدد در ابعاد فرهنگی و اجتماعی بهره گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر در ارتباط با فرهنگ وقف و حفظ و حراست از آنها کارهای خوبی انجام گرفته و باید با قوت ادامه یاید.

طالبی با اشاره به اینکه حساسیت به موضوع وقف و آگاهی به آن در جامعه و بین مردم یک ضرورت است که خوشبختانه وجود دارد و این دیدگاه باید تداوم یابد.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده مهریزی مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه هم‌اکنون در استان یزد  12 هزار موقوفه وجود دارد که از حیث تعداد یزد چزو پنج استان اول کشور است، اظهار داشت: افزون بر 80 درصد موقوفات یزد برای روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار