سخنگوی دولت با بیان اینکه یارانه هیچ گروهی حذف نشده است، گفت: خبر حذف 5 گروه از یارانه‌بگیرها کشف جدید برخی از رسانه‌ها بود.
کد خبر: ۲۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 21 April 2015

به گزارش تابناک یزد، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز(سه‌شنبه) خود با خبرنگاران در این رابطه اظهار کرد: ما اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را در چارچوب بودجه‌های سنواتی داریم. سال گذشته در تبصره 21 قانون بودجه چگونگی اجرای این قانون دائمی را داشتیم.

وی با اشاره به ناممکن بودن شناخت خانوارها، درآمد آنها و همچنین تاکید دولت بر حفظ آرامش خانواده‌ها گفت:‌در سال 94 چگونگی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در تبصره 20 قانون بودجه تبیین شد. در این تبصره ضمن بیان احکام، منابع و مصارف، تصریح شد تا اجرای این تبصره مطابق آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، باشد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به این که مجلس محترم با تاخیر زیادی این قانونی را به ما ابلاغ کرد، دولت موفق نشد که آیین‌نامه مذکور را تصویب و اجرا کند ولی برخی از رسانه‌ها پیشاپیش خودشان خبر از حذف یارانه‌ها دادند بدون این که به هیچ منبعی اشاره کنند.

نوبخت گفت: به محض تصویب آیین‌نامه مذکور در مورد آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و همچنین خواهش می‌کنیم برخی از رسانه‌ها در این زمینه ایجاد استرس نکنند.

به گزارش ایسنا، نوبخت در ابتدای این نشست ضمن تبریک ماه رجب، گفت: در هفته جاری 1850 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به خزانه تخصیص داده شد تا برای تکمیل طرح‌های ناتمام و پرداخت مطالبات پیمانکاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این‌که این اقدام اولین باری است که در دولت صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به این‌که هر سال در روزهای پایانی اسفند درآمدها به خزانه واریز می‌شد، فرصت کافی برای تخصیص منابع وجود نداشت. ولی خوشبختانه امسال این فرصت پیش آمد تا دولت نسبت به معرفی طرح‌های ناتمام اقدام کند.

نوبخت گفت: طبق قانون بودجه 94، 160 هزار میلیارد تومان از سوی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی برای طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری می‌شود و پیش‌بینی این است که 5 میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی در سال 94 سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

سخنگوی دولت با بیان این‌که طبق قانون باید یک میلیارد دلار به صورت ریالی به بخش صنعت و کشاورزی داده شود، گفت: نرخ تسهیلاتی که از سوی صندوق توسعه ملی برای بخش صنعت اختصاص داشت، 21 درصد بود که در آخرین جلسه اسفند 93 تصویب شد این رقم برای برخی استان‌ها 12 درصد و برای بقیه استان‌ها 16 درصد باشد. لذا دولت پیشگام شد تا نرخ تسهیلات از 21 درصد در سال 93 به 16 و 12 درصد در سال 94 برسد. ضمن این‌که در بخش کشاورزی این ارقام به 10 و 14 درصد کاهش یافت.

نوبخت گفت: دولت نشان داده و مصمم است که هزینه سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کند و به همین دلیل نمایندگان دولت در شورای پول و اعتبار از کاهش نرخ سود بانکی دفاع می‌کنند.

وی با بیان این‌که در سال جاری 300 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد، گفت: امیدواریم با تقلیل نرخ سود بانکی شرایطی ایجاد شود تا در سال 94 شاهد افزایش تولید و کاهش بیکاری و تورم باشیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره حضور معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران و شائبه ورود دولت به انتخابات، گفت: واقیعت این است که هنوز احساس می‌شود ما حزب را به عنوان یک تشکل و مجموعه نامناسب در جامعه تلقی می‌کنیم و افتخار هر کسی است که بگوید عضو هیچ حزبی نیستم در حالی که یکی از شاخصه‌های مردم‌سالاری می‌تواند از سوی احزاب ایجاد شود.

نوبخت ادامه داد: این‌که آقای جهانگیری با حزب کارگزاران همکاری داشته‌اند سخن نو و تازه‌ای نیست اما وقتی ایشان در سال نو می‌خواهند به دوستانشان سری بزنند این‌قدر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که هر یک از اعضای دولت ممکن است یک سلیقه سیاسی داشته باشند، گفت: اگر منظور این است که از امکانات دولتی برای حزب استفاده شود، حرف نادرستی است. این هم که چون دولت با برخی احزاب همگرایی دارد پس به صورت حزبی در انتخابات وارد می‌شود درست نیست. البته دولت در چارچوب قانونی خود باید انتخابات سالمی را برگزار کند و حتماً‌ با این انگیزه به انتخابات ورود خواهد کرد. ولی اینکه دولت بخواهد اعمال نظر کند سخن درستی نیست.

نوبخت گفت: بنابراین حضور دکتر جهانگیری و هر یک از اعضای دولت در احزابی که قبلاً در آن بوده‌اند خلاف قانون نیست بلکه خلاف قانون وقتی است که از امکانات دولتی برای حزب استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار