کد خبر: ۲۶۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 15 July 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل امور مالیاتی استان از افزایش 5 درصدی اظهارنامه‌های صاحبان مشاغل خبر داد و تاکید کرد: با توجه به این‌که مردم استان، مردمی خوش‌حساب هستند، 100 درصد از صاحبان مشاغل استان در سال جاری خوداظهاری داشته‌اند.
«سیدرضا نوربخش»  با بیان این خبر، با اشاره به این‌که عمده درآمد استان از مالیات است، بیان کرد: طبق توافق انجام شده تمام صنوف اظهارنامه خود را به‌موقع تحویل داده‌اند و به تکالیف قانونی‌شان در بحث مالیات عمل کرده‌اند. وی اظهار کرد: این مساله درآمد استان از محل مالیات را افزایش خواهد داد.
نوربخش در خصوص تغییر شرایط اظهارنامه مالیاتی سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته آخرین زمان تحویل اظهارنامه تا پایان تیرماه بود که امسال به خرداد ماه تغییر یافت اما با توجه به کم شدن زمان ارائه خوداظهاری، افزایش مشارکت دیده می‌شود.
وی در ادامه به مشاغلی اشاره کرد که معاف از مالیات هستند و تصریح کرد: تنها فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل، پرورش طیور، صیادی و ماهی‌گیری معاف از مالیات هستند؛ همچنین در 80 درصد موارد، پرونده‌های مهندسان نیز از پرداخت مالیات معاف است. به گفته این مسئول مابقی مشاغل مشمول مالیات به نرخ صفر هستند و درآمد استان که از محل مالیات است، از پرداخت مالیاتی دیگر مشاغل تامین خواهد شد.
این مسئول عنوان کرد: منظور از مالیات با نرخ صفر روشی است که مؤدیان مشمول آن مکلف به تسلیم اظهارنامه، دفاتر قانونی، اسناد و مدارک حسابداری حسب مورد، برای درآمدهای خود به ترتیب مقرر در این قانون و در مواعد مشخص‌شده به سازمان امور مالیاتی کشور هستند.
وی ادامه داد: سازمان مذکور نیز مکلف به بررسی اظهارنامه و تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان براساس مستندات، مدارک و اظهارنامه مذکور است و پس از تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان، مالیات آنها با نرخ صفر محاسبه می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به این‌که اظهارنامه مالیاتی چندین سال است به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس مردم دیگر نیازی به مراجعه به این اداره کل ندارند و می‌توانند کارهای خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.
«سیدرضا نوربخش» ادامه داد: با این وجود اگر شهروندی از رفتار هر یک از کارکنان اداره کل مالیاتی استان شکایتی دارد، می‌تواند به حراست این اداره کل مراجعه و اعتراض خود را مطرح کند.
نوربخش همچنین افزایش چک‌های برگشتی و عدم پرداخت به موقع مالیات در شرایط کنونی اقتصاد را از مشکلات امور مالیاتی استان خواند و خواستار شد که مردم بیش از پیش با این سازمان همکاری داشته به پرداخت به موقع مالیات تعیین شده خود، اقدام‌کنند.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار