کد خبر: ۲۶۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 16 July 2016
به گزارش تابناک یزد، رئیس دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی کشور گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود آمار معتادن در استان یزد در مقایسه با سایر مناطق کشور خیلی محدودتر است.

محسن روشن‌پژوه  در شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر استان یزد با اشاره به کم بودن آمار معتادان یزد نسبت به نقاط دیگر کشور اظهار داشت: این وضعیت بخاطر روحیه تدین و عنایت آحاد مردم این استان به مسائل فرهنگی و ارزشی است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و انواع ناهنجاری‌ها و به ویژه اعتیاد باید همه افراد احساس تکلیف کنند و بدون شک پایبندی به ارزشها و مبانی دینی نیز در این زمینه نقش‌آفرین است.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان یک بیماری چند عاملی در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: در بررسی اعتیاد و برای پیشگیری و مقابله با آن باید تمامی عوامل اجتماعی، فرهنگی و ژنتیکی در نظر گرفته شود.

روشن‌پژوه گفت: دو عامل مهم و اساسی ژنتیک و بیولوژیک نیز باید در موضوع بروز و ظهور اعتیاد مد نظر قارر گرفته که بدون توجه به آنها پیشگیری و رسیدگی به موضوع  دچار مشکل می‌شویم.

روشن پژوه از مسئولان اجرایی و فرهنگی استان یزد تقاضا کرد تا در موضوع مهم مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی به ظرفیت‌های خوب فرهنگی یزد توجه کنند.

همچنین در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از تعامل و همکاری خوب بین بخشی در سطح استان یزد در مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد.

محمدعلی طالبی اظهار داشت: استان یزد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی که در مرکز  ایران قرار دارد و همچنین مهاجرپذیر بودن همواره در معرض آسیبهای مختلف اجتماعی است.

ظهر امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، مرکز تحقیقات اعتیاد استان یزد با زیربنای 3000 متر مربع و سرمایه‌گذاری 6 میلیارد ریال و مرکز اجتماع درمان‌مدار اعتیاد با زیربنای 2000 متر مربع و سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار