امام جمعه یزد بر لزوم ایجاد نهضت قرآن آموزی در کشور تأکید کرد و گفت: شرایط فرهنگی کشور به نحوی است که نیاز به ایجاد نهضت قرآن‌آموزی در کشور به شدت احساس می‌شود.
کد خبر: ۲۷۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 09 August 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری،به دنبال سفر معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد به یزد و شرکت در جلسات و برنامه‌های قرآنی در جلسه‌ای اظهار داشت: خوشبختانه به موضوع آموزش قرآن در کشور توجه جدی صورت گرفته و اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه باید در معرض آموزش‌های قرآنی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اکنون شرایط فرهنگی کشور به نحوی است که نیاز به ایجاد یک نهضت‌ قرآن‌ آموزی در کشور به شدت احساس می‌شود.

ناصری با تأکید بر اینکه قرآن‌ آموزی شامل هر رشته و برنامه‌ای، مخاطبان خاص خود را دارد و باید برای ارائه آموزش به هر فرد و گروه و طبقه‌ای از جامعه‌، یک محتوای آموزشی جداگانه در نظر گرفته شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه قرآن باید برای همه افراد جامعه قابل فهم باشد، تصریح کرد: بسته‌های آموزشی و نوآوری‌های آموزشی می‌تواند به فهم قرآن توسط اقشار و گروه‌های مختلف کمک کند.

ناصری خاطرنشان کرد: البته در ارائه آموزش‌ها باید نوجوانان و جوانان را در اولویت قرار داد، زیرا نیاز آنها به قرآن برای الگوگیری در انتخاب مسیر زندگی بیش از سایر اقشار جامعه است.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که مؤسسات غیردولتی و مسؤولان دولتی در حوزه قرآن انجام می‌دهند، فرهنگ و آموزه‌های قرآنی بیش از گذشته در جامعه قابل لمس باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار