کد خبر: ۲۸۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 01 September 2016
به گزارش تابناک یزد،سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در گفتگو با طنین خاتم اظهار داشت: بیش از 250 آثار تاریخی طبیعی در شهرستان وجود دارد که حدود 57 اثر ثبت ملی شده است.

دشتی زاد ضمن گلایه از نبود اعتبار لازم  برای مرمت آثار تاریخی در شهرستان گفت: اعتبارات تخصیص داده شده به میراث فرهنگی و بخشهای دیگر کافی نیست و این بودجه ناچیز ما را در مرمت آثار تاریخی با مشکل مواجه کرده است.

وی عدم تخصیص بودجه مناسب و عدم همکاری مالکان برای مرمت و سااندهی آثار تاریخی از مهمترین مشکلات میراث رهنگی شهرستان برشمرد.

دشتی زاد افزود: عدم تخصیص اعتبار باعث نابودی و تخریب آثار باستانی شهرستان می شود.

سرپرست میراث فرهنگی در ادامه درباره بافت تاریخی شهرستان اظهار داشت: دو بافت تاریخی در شهرستان وجود دارد که عبارتند از بافت تاریخی ترکان- هرابرجان و بافت تاریخی بخش مروست.

وی وجود اتباع بیگانه در بافت تاریخی را یکی دیگراز مشکلات  و معضلات اصلی سازمان برشمرد و خواهان ساماندهی آنان شد، چراکه وجود برخی از آنها باعث بروز برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی و بهداشتی شده است.

دشتی زاد گفت: اتباع بیگانه در بافت تاریخ ترکان-هرابرجان تا حدودی ساماندهی و با همکاری نیروی انتظامی این افراد محل را تخلیه کردند ولی در مروست هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته است که این همراهی مسئولین مروست را می طلبد.

سرپست میراث فرهنگی خاتم افزود: مشکلات زیادی در بافت تاریخی شهرستان خاتم وجود دارد که برای حل این مشکلات همکاری و همدلی ارگان ها را می طلبد و ما خواستار همکاری بیشتر بویژه جلو گیری از ساخت و ساز بدون مجوز در بافت تاریخی هستیم.

وی گفت: حفاری غیرمجاز در مناطق مختلف شهرستان از مهمترین معضلاتی است که این اداره با آن مواجه است و تقریبا نصف وقت کارمندان درگیر این مسئله است. فروش و بازاریابی فعالان صنایع دستی باید پشتیبانی شود چرا که تحقق این امر سبب افزایش تولید خواهد شد.

دشتی زاد خاطر نشان کرد: رونق صنایع دستی موجب ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

سرپرست میراث فرهنگی در پایان با اشاره به ساخت و ساز های غیر مجاز در مناطق بافت تاریخی شهرستان اظهار داشت: ساخت و ساز در بافت قدیمی کاملا ممنوع است و در صورت مشاهده به مالکان اخطار داده ی شود و در صورت عمل نکردن به اخطار بنا تازه ساخته شده تخریب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار