نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دانشگاه با در نظر گرفتن نیازهای کشور باید جهت گیری علمی خود را در مسیر خودکفایی کشور برنامه ریزی کنند.
کد خبر: ۲۹۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 07 September 2016
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمد رضا ناصری در دیدار برخی از روسای دانشگاه های استان با توجه به آمار بیان شده مبنی بر تحصیل 94 هزار دانشجو در یزد گفت: این حجم دانشجو نشان دهنده یک ظرفیت جوان بسیار با ارزش است.
وی با تاکید بر اینکه چنین ظرفیتی بر مسئولیت ما می افزاید، گفت: پدر و مادر این افراد از ما توقع دارند که رتبه علمی فرزندانشان بالا رفته و بتوانند برای آینده کشور و خودشان فعالیت کنند.
آیت الله ناصری تصریح کرد: از طرف دیگر اسلام و نظام به این ظرفیت های عظیم امید دارد و باید آنها را در مسیر تکامل انسانی قرار داد تا از آنها انسان کامل تربیت شود.
وی با تاکید بر این موضوع که باید کیفیت فعالیت های علمی را بالا ببریم، گفت: در این زمینه مسئولان دانشگاه ها باید علاوه بر اینکه به دانشجویان امید نسبت به آینده می دهند باید در برنامه ریزی ها به آنها کمک کنند تا بتوانند با اتکا به خداوند پیشرفت کنند.
آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های خوداتکایی علمی کشور فراهم شود، افزود: باید از تجربه ها و داشته های علمی دیگران برای پیشرفت علمی کشور استفاده کنیم ولی استفاده باید به صورتی باشد که بر شکوفایی علمی جامعه اضافه شود نه اینکه به آن داشته های علمی اکتفا کنیم.
امام جمعه یزد گفت: درگذشته در مبحث پزشکی ما به تحقیقات و پژوهش های غرب اتکا می کردیم و به دنبال پژوهش های جدید نمی رفتیم اما در سال های پس از انقلاب شاهد پیشرفت های علمی کشور در زمینه های مختلف هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از ویژگی های یزد را دارالعلم بودن این استان دانست و تاکید کرد: باید دقت زیادی بر انتخاب و نحوه فعالیت اساتید انجام شود که توان و سطح علمی دانشجویان هر روز بهتر از روز قبل شود.
آیت الله ناصری یکی دیگر از عرصه های علمی را حوزه های علمیه دانست و گفت: یزدی ها ظرفیت بسیار عظیمی در زمینه های علمی دارند و اینکه ما تاکید بر توسعه حوزه های علمیه یزد می کنیم، به همین دلیل است که ظرفیت خوبی برای پیشرفت های علمی و دینی در یزد وجود دارد.
در مراکز علمی و دانشگاهی استان یزد حدود یکصد هزار دانشجو به تحصیل اشتغال دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار