نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، آشنا سازی مردم با فلسفه زکات را خواستار شد.
کد خبر: ۲۹۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲ 08 September 2016
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل و کارکنان کمیته امداد امام (ره) استان یزد افزود: زکات ها به ویژه زکات فطره به این دلیل در نظر گرفته شده که هیچ محرومی در جامعه نماند.
وی با تبیین توجه ویژه اسلام به فقرا گفت: زکات به نوعی محرومیت زدایی از جامعه است و در دین مبین اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا بخشی از آن به کارهای عمرانی اختصاص پیدا می کند و مردم هم بیشتر دوست دارند که پول آنان به یک پروژه اختصاص پیدا کند.
آیت الله ناصری افزود: تبلیغات باید به گونه ای باشد که مردم علاوه بر اینکه با فلسفه زکات آشنا می شود از پرداخت آن نیز خوشحال باشد و بدانند که با این پول به برادر و خواهر دینی خود کمک و مشکلات آنها را برطرف می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: یکی از مواردی که در زمینه زکات مطرح می شود این است که اگر در اطراف ما فقیر وجود داشته باشد، پرداخت زکات به وی باید انجام شود و وی نسبت به فقرای دیگر در اولویت قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و جمعی از مسئولان یزد در این نشست گزارشی در ارتباط با وضعیت شورای زکات استان و زکات جمع آوری شده ارائه کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار