معاون امور اقتصادی و مالی مجتمع معدنی - صنعتی چادرملو؛
معاون امور اقتصادی و مالی مجتمع معدنی- صنعتی چادرملو گفت: بابت اختلاف 300 میلیارد تومانی میان دولت و این مجتمع در خصوص حق انتفاع سال 92 که به مجلس شورای اسلامی گزارش شده، هر حکمی که مجلس در این خصوص صادر کند، تابع آن هستیم.
کد خبر: ۲۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 29 April 2015
 به گزارش تابناک یزد،سیدمحمود سیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبلغ 514 میلیارد تومان از سوی این مجتمع بابت حق انتفاع (بهره مالکانه) در سال 92 به دولت پرداخت شده و مجلس شورای اسلامی در خصوص مابقی این مبلغ در حال بررسی است.

وی خاطرنشان ساخت: آنچه سازمان ایمیدرو (دولت) مطالبه کرد بر مبنای عملکرد سال 92 در واقع نسبت حق انتفاع به تولید رقم 143 درصد است و چنانچه مجلس حکم به تایید دولت در این خصوص صادر کند، رقم مزبور به 153 درصد بالغ خواهد شد.

این مسوول افزود: بهره مالکانه سال 93، مبلغ 630 میلیارد تومان شد که در این ارتباط با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)اختلاف یک تا دو میلیارد تومانی وجود دارد که این امر در خصوص شیوه محاسبه در اعداد بعداز ممیز است.

وی اضافه کرد: مجتمع معدنی - صنعتی چادرملو در ارتباط با میزان حق انتفاع سال 93 تاکنون 110 میلیارد تومان پرداخت کرده و بقیه در تعهدات باقی مانده است.

سیدی اذعان کرد: براساس بودجه سال 94 رقم حق انتفاع به 420 میلیارد تومان می رسد که نسبت به سال 92 به نصف کاهش خواهد یافت.

به گفته این متخصص مالی، دارایی مجتمع معدنی - صنعتی چادرملو 12 هزار میلیارد تومان است و این دارایی نزد بیمه ایران به میزان 5 هزار میلیارد تومان بیمه شده است.

وی اعلام کرد: پیش بینی 'ایی.پی.اس' سال 93 مجتمع چادرملو برای هر سهم به میزان 750 ریال بود که 778 ریال محقق شد.

مجتمع معدنی - صنعتی چادرملو در 180 کیلومتری محور یزد به طبس واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار