کد خبر: ۲۹۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 11 September 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با بیان این که رویکرد اصلی کمیته امداد استان در سال جاری، اشتغال، مسکن و توسعه مشارکت‌های مردمی است، گفت: در همین راستا هشت هزار و 400 شغل تا پایان سال برای مددجویان تحت حمایت ایجاد می‌شود.

 "محسن علیزاده" در نشست مدیران و معاونان توانمندسازی و مسئولان اشتغال و خودکفایی شهرستان‌ها به تبیین سیاست‌ها و راهبردهای اشتغال و خودکفایی این نهاد تا پایان سال جاری پرداخت و با تاکید بر اهمیت سرعت و شتاب بخشی در امر خدمت رسانی به نیازمندان، گفت: یکی از اهداف کمیته امداد توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی است.

وی با بیان اهمیت توجه به حرکت رو به رشد در بخش اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت، تصریح کرد: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان یزد در این بخش است.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: مددجویان کمک معیشت‌بگیر، فرزندان مددجو و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی فاقد شغل، در اولویت بهره‌مندی از تسهیلات و خدمات اشتغال و خودکفایی قرار دارند.

وی با بیان این که افراد مستعد اشتغال تحت حمایت از تسهیلات اهدایی این نهاد در زمینه‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی(خوداشتغالی) بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویانی که نیازمند بهره‌گیری از دوره‌های آموزش شغلی هستند نیز شناسایی شده‌اند و در زمینه‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی، حرفه‌آموزی و کارآفرینی از آموزش‌های لازم استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در سال گذشته، بیان کرد: سال گذشته افزون بر 234 میلیارد و 902 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات بانکی و امدادی به  یک هزار و 614 نفر از مددجویان تحت حمایت برای اجرای طرح‌های خودکفایی(خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی و در زمینه‌های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی وخدمات پرداخت شد.

علیزاده در ادامه با بیان این که بحث ساخت و مرمت مسکن مددجویی نیز از محورهای اصلی برنامه کمیته امداد در سال جاری است، افزود: تا پایان امسال تعداد یک هزار و 600 واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن ساخت  می‌شود
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار