نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مردم آمار صحیح به ماموران سرشماری ارائه دهند و مسئولان باید ملزم باشند تا آمار صحیح را اعلام کنند تا وضعیت روشنی از مسائل کشور به مردم منتقل شود.
کد خبر: ۳۰۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹ 02 October 2016
به گزارش تابناک یزد، آیت الله محمد رضا ناصری  در نشست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با بیان اینکه آمار ناصحیح موجب بهم ریختگی در برنامه ریزی ها می شود بر استفاده از آمار صحیح و دقیق در برنامه ریزی ها تاکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن خواستار مشارکت مردم در این طرح ملی شد و تاکید کرد که مردم با ماموران همکاری لازم را معمول دارند و آمار صحیح به ماموران ارائه نمایند.
همچنین مدیر اجرای سرشماری استان یزد با بیان اینکه این سرشماری در دو مرحله اینترنتی و حضوری برگزار خواهد شد گفت: اطلاعات خانوارها محرمانه خواهد بود و تنها بطور سرجمع در اختیار برنامه ریزان قرار می گیرد.
حمیدرضا نصیری زاده با اشاره به پیش بینی اتاق کنترل سرشماری بمنظور رصد پیشرفت کار ماموران گفت: در مرحله دوم اتاق کنترل در استان و شهرستان ها پیش بینی شده است تا کار جمع آوری آمار خانوارها طبق برنامه زمانبندی شده به پیش برود.
وی در خصوص مرحله اول سرشماری که بطور اینترنتی در حال اجراست گفت: استان یزد تاکنون به لحاظ میزان ثبت جمعیت در سامانه سرشماری 95، در رده ششم کشور قرار دارد و امیدواریم با تلاش مضاعف مردم رتبه استان ارتقاء یابد.
نصیری زاده گفت: مشارکت مردم در سرشماری در واقع نشاندهنده مشارکت آنان در توسعه استان است و این تقاضا وجود دارد تا بیشتر از روزهای گذشته در این امر شرکت کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد گفت: نتایج سرشماری دستاوردهای مهمی برای کشور دارد و می توان بر اساس آن نیازهای کشور را در پنج و 10 سال آینده پیش بینی کرد.
نصیری زاده گفت: میزان مهاجرت، میزان نرخ بیکاری و بدست آوردن نرخ جمعیت فعال از جمله دستاوردهای مهم سرشماری است.
در ادامه قائم مقام اجرای سرشماری استان یزد به ارائه گزارشی پیرامون اقدامات صورت گرفته برای برپایی سرشماری در استان پرداخت و به سوالات ائمه جمعه پیرامون اجرای این طرح بزرگ ملی پاسخ داد.
محمدحمید فخرالدین با اشاره به تمهیدات بکار گرفته شده برای شمارش صحیح جمعیت از ائمه جمعه درخواست کرد تا ستاد استان را در این ماموریت مهم یاری کنند.
وی گفت: سرشماری 95 نخستین سرشماری نفوس و مسکن است که بدون کاغذ در حال اجراست و ایران با اجرای موفق آن به باشگاه کشورهای با سرشماری اینترنتی می پیوندد.
معاون سازمان برنامه و بودجه یزد تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که حدود یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت در قالب حدود 320 هزار خانوار در استان سکونت دارند.
فخرالدین افزود: بر اساس آمارهای امروز، شهرستان های ابرکوه، بهاباد و بافق در رده های اول تا سوم بیشترین میزان ثبت نام اینترنتی هستند و میبد، تفت و اردکان در رده های آخر قرار دارند.
در پایان این نشست آیت الله ناصری با ثبت اطلاعات خانوار خود در سرشماری اینترنتی 1395 مشارکت کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار