مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تشکلهای دانشجویی باید فعالیتهای خود را در چارچوب قانون دنبال کنند و اگر مجوزهای لازم برای حضور علی مطهری در مشهد کسب شده هیچ مشکلی برای برگزاری مراسم وجود ندارد.
کد خبر: ۳۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 04 May 2015
به گزارش تابناک یزد، حسین میرزایی روز یکشنبه در نشست شورای سیاستگذاری 'هشتمین دوره جشنواره ملی حرکت' در دانشگاه فردوسی مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: از تمامی تشکل های دانشجویی درخواست داریم قانون را رعایت کنند.

وی گفت: نباید همه تشکلهای دانشجویی از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاهها حمایت کنند، هرگاه این اعلام مخالفت با فعالیتهای مدنی و مشارکت در نشست پرسش و پاسخ انجام شود مشکل خاصی ندارد اما اگر هر تشکلی مخالفت خود را به صورت تهدیدآمیز انجام دهد طبق مقررات با آن تشکل برخورد می شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: صدور مجوزها در هر دانشگاه بر اساس مصوبات وزارت علوم به یک هیات سه نفره با حضور نماینده رهبری در دانشگاه سپرده شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت کرسی های آزاداندیشی در کشور در حال شکوفایی است لذا باید شرایط را برای استفاده و بهره برداری علمی از این ظرفیت ایجاد کنیم.

میرزاده گفت: هیچ تفاوتی برای صدور مجوز، تذکر و توبیخ بر اساس تخلفات صورت گرفته بین تشکل های دانشجویی وجود ندارد و بر این اساس از تمامی دانشگاهها درخواست می کنیم به هر تشکلی که خارج از چارچوب های قانونی فعالیت خود را دنبال می کند تذکر دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد نیز با اشاره به حضور در نشست شورای تامین خراسان رضوی در خصوص صدور مجوزها گفت: مجوزهای قانونی برای حضور علی مطهری در دانشگاه آزاد مشهد کسب شده و هیچ مشکلی برای حضور وی وجود ندارد.

یوسفی افزود: هرچند مسوولان دانشگاه آزاد مشهد باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند، تمامی تشکل های دانشجویی باید شرایط را برای بیان دیدگاههای طرف مقابل آماده کنند.

همایش بزرگداشت مقام معلم همراه با بررسی اندیشه های شهید مطهری امروز چهاردهم اردیبهشت ماه با حضور علی مطهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار می شود.

شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای مشهد در واکنش منفی نسبت به این برنامه امروز نامه ای سرگشاده ای منتشر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار