امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت فرایض امر به معروف و نهی از منکر گفت: استکبار جهانی منکر بزرگ جامعه امروز است.
کد خبر: ۳۰۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ 08 October 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری  در جمع عزاداران حسینی در شهرستان بهاباد با اشاره به این‌که واقعه عاشورا درس‌های بزرگی برای مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان داشت، اظهار کرد: درس‌های بزرگ واقعه عاشورا باید در جامعه امروز پیاده‌سازی شود زیرا امام حسین(ع) برای اهدافی قیام کرد که همیشه در تاریخ بشریت حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: یکی از بزرگترین اهداف قیام عاشورا که بر اساس منابع و اسناد تاریخی، بارها توسط خود امام حسین(ع) نیز مطرح شده، اجرای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

ناصری با اشاره به این‌که امام حسین(ع) منکر را دور کردن مردم از زشتی‌ها و پلیدی‌ها و امر به معروف را بیان خوبی‌ها دانسته‌اند، عنوان کرد: امام حسین(ع) نسبت به بی‌تفاوتی مردم در مورد عمل نشدن به حق و انجام باطل‌ها واکنش نشان دادند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: سکوت در برابر باطل و عمل نشدن به حق بی‌تفاوتی مردم در جامعه را نشان می‌‌دهد و وقتی بی‌تفاوتی در جامعه حاکم باشد به این معنا است که در آن جامعه امر به معروف و نهی از منکر اجرا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به تعبیر امام حسین(ع) اگر جامعه‌ای در حالت بی‌تفاوتی قرار گیرد، به‌سمت سقوط می‌رود و باید فاتحه انسانیت و ایمان را در آن جامعه خواند.

ناصری عنوان کرد: منکر و معروف همواره و در همه جوامع وجود دارد و در جامعه امروز ما، منکر بزرگ، استکبار جهانی است و قرار گرفتن زیر سلطه آمریکا حتی بزرگتر از خود استکبار است.

وی افزود: در شرایطی که استکبار جهانی یک منکر بزرگ است، توصیه به مردم برای ایستادگی در برابر دشمن و نرفتن زیر بار سلطه دشمنان، امر به معروف به شمار می‌رود.

امام جمعه یزد بیان کرد: اگر در برابر تحرکات دشمن در جبهه‌های مختلف به‌ویژه جبهه فرهنگی بی‌تفاوت باشیم و جوانان را امر به معروف و نهی از منکر نکنیم، نسبت به مشکلاتی که در این زمینه پیش می‌آید مقصریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار