کد خبر: ۳۰۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 10 October 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه ۴۵ درصد نیت رقبات یزد مربوط به امام حسین(ع) است، از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۵۳ امامزاده یزد خبر داد.
حجت الاسلام زارع‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه نیمی از موقوفات یزد مرتبط با امام حسین(ع) و عزاداری آن حضرت است، اظهار داشت: همچنین حدود 16 هزار رقبه در استان یزد به نوعی با حضرت سیدالشهدا(ع) مرتبط است که 45 درصد رقبات وقفی استان را تشکیل می‌دهند.

وی تعداد حسینه‌ها و تکایای ثبت شده استان یزد را 510 عدد دانست خاطرنشان کرد:  قطعا تعداد تکایا در استان یزد بیشتر از این رقم است و این میزان در سامانه اوقاف ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به وقف خانه‌های قدیمی در یزد برای برگزاری مراسم‌های امام حسین(ع)، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های اوقاف در ماه محرم، ویژه برنامه بصیرت عاشورایی است که همزمان در سراسر کشور در ماه محرم و در امامزادگان واجب التعظیم در حال اجرا است.

زارع‌زاده در ارتباط با اهداف این ویژه برنامه گفت: بصیرت افزایی با تکیه بر سیره حضرت امام حسین(ع)  و درسهایی که از قیام عاشورای امام حسین(ع) می‌توان گرفت، تقویت باورهای دینی مردم، استکبار ستیزی و ترویج روحیه مبارزه با ظلم از مهمترین اهداف این طرح است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف این برنامه این است که نیات واقفینی که مربوط به ماه محرم است یا قید زمان و مکان ندارد را در فضای امامزاده اجرای نیت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این مطلب که این طرح در استان یزد در 53 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود، گفت: 20 خیمه معرفت در فضای امامزاده‌ها و با حضور مبلغان و روحانیون برپا شده است.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: مراسم نماز ظهر عاشورا در 46 امامزاده و آیین شام غریبان در 39 امامزاده لازم‌التعظیم در سطح استان یزد و با حضور پرشور مردم و عزاداران حسینی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که ویژه این ایام برگزار می‌شود، نمای وداع سرخ خورشید است که هر شب ساعت 19 در امامزاده سیدمحمد جعفر(ع) یزد برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این مطلب که در ماه محرم سی و یکمین وقف جدید استان یزد در شهرستان اشکذر و در بخش خیرآباد به ثبت رسید، گفت: استقبال زائران و مجاوران حضرت امامزاده سیدمحمد جعفر(ع) از این نمایش تا به الان بسیار خوب و پرشور بوده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار