کد خبر: ۳۱۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 10 October 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد از افزایش ۱۹ درصدی آموزشهای فنی و حرفه‌ای یزد خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در یزد برگزار شد.
علی آقاافضلی در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با 13 مدیرکل ادارات استان یزد اظهار داشت: صندوق کارآموزی و کانون کارآموزی با هدف تامین و تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار و صنایع در کشور و استان یزد تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان یزد 16 مرکز آموزش دولتی در شهرستانهای مخلتف استان و 352 آموزشگاه آزاد فعال در امر ارائه آموزشهای مهارتی در استان یزد فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه در بخش دولتی آموزشها در چند زمینه ارائه می‌شود که مراکز ثابت و مراکز سیار از این موارد است، گفت:  در مراکز سیار شهری 225 کارگاه در استان یزد از ابتدای امسال تاکنون برگزار شده است.

آقاافضلی گفت: افراد جویای کار، دانشجویان، دانش‌آموزان شاخه کار و دانش، بانوان، نادمین ندامتگاه‌ها، سربازان، روستاییان و عشایر و اتباع خارجی مخاطبان اصلی این سازمان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود:در بخش دولتی در شش ماهه اول امسال بالغ بر یک میلیون و 760 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شده که 740 هزار نفر ساعت آن ویژه آقایان و یک میلیون و 20 هزار نفر ساعت مربوط به بانوان بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد در ارتباط با عملکرد بخش خصوصی تعداد نفر دوره را در بیش از پنج هزار نفر دوره دانست و گفت: یک میلون و 50 هزار نفر ساعت در آموزشگاه های آزاد داشتیم که 166 هزار نفر ساعت ویژه آقایان و 890 هزار نفر ساعت ویژه آقایان برگزار شده است.

آقاافضلی افزود: با توجه به گزارشی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرده ،در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، خوشبختانه با افزایش 19 درصدی عملکرد روبرو بوده‌ایم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار