مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: بر اساس آمارهای موجود، در حال حاضر ۱۰ درصد افراد جامعه در معرض معلولیتها قرار دارند.
کد خبر: ۳۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 05 May 2015
به گزارش تابناک یزد، جلیل عفتی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار اجرای طرح کشوری مشاوره ژنتیک در مهریز اظهار داشت: مشاوره ژنتیک امروز به یکی از الزام ها قبل از بارداری و حتی ازدواج تبدیل شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس، طرح کشوری مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج به صورت ملی در کشور کلید خورد که این طرح پیشگیری از معلولیت های ناشی از بیماری های ژنتیکی را دنبال می کند.

عفتی تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که در حال حاضر ۱۰ درصد افراد جامعه در معرض خطر معلولیت هستند و بخش قابل توجهی از این آمار از بیماریهای ژنتیکی ناشی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد همچنین بیان کرد: ازدواج های فامیلی نیز عامل بروز بسیاری از معلولیت ها است که به طور قطع با مشاوره ها و آزمایش های ژنتیک می توان تا حد قابل توجهی از بروز آنها پیشگیری کرد.

وی در مورد اجرای این طرح در سطح ملی نیز عنوان کرد: در قالب این طرح، مشاوره ژنتیک به صورت رایگان انجام می شود و فعلا این طرح در چهار استان کشور به مرحله اجرا در آمده است.

عفتی عنوان کرد: در استان یزد نیز مهریز به عنوان اولین شهر پایلوت و میبد به عنوان دومین شهر پایلوت، مجری این طرح خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار