استاندار یزد گفت: ارتقاء سطح سواد یک حرکت ملی و بلکه جهانی است و باید نگاه‌های بومی و غیربومی از این برنامه‌ها برداشته شود.
کد خبر: ۳۱۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۲ 26 October 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در جلسه شورای سوادآموزی استان یزد با بیان اینکه باید هدف از سوادآموزی را مشخص کنیم، اظهار داشت: دیدگاه‌ها نیز باید نسبت به مسأله سوادآموزی اصلاح شود.

وی بیان کرد: اگر بگوییم سواد کلید گشایش درهای متعددی به روی انسان است، شکی در اهمیت امر سوادآموزی باقی نمی‌ماند اما لازم است در بحث سوادآموزی بحث اندیشه‌ورزی را نیز به عنوان یک هدف مقدس مدنظر قرار دهیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به سخنان اعضای شورای سوادآموزی استان یزد که مشکلات این بخش را معطوف به حضور افراد غیربومی در استان می‌دانستند، عنوان کرد: در دیدگاه اسلامی همه انسان‌ها مخلوق خدا هستند و نباید با عنوان‌های بومی و غیربومی بین مخلوقات خدا جدایی انداخت.

میرمحمدی ادامه داد: نگاه‌ها را تغییر دهید و بومی و غیربومی را تفکیک نکنید زیرا همه از حق حیات و زندگی بهتر بهره‌مند هستند و باید شرایط خوب زندگی برای همه مردم فراهم شود.

وی تصریح کرد: غیربومی‌های یزد یا ایرانی هستند که همه آنها از حقوق شهروندی برخوردارند و در برابر آنها وظیفه داریم؛ یا خارجی هستند که این افراد نیز یا مجازند که در برابر آنها مسؤولیت داریم زیرا با صدور کارت برای آنها، اجازه حضور، زندگی و کار به آنها در کشور خود داده‌ایم و باید به تعهدات خود پای‌بند باشیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: برای افراد غیربومی نیز باید با اجرای برنامه‌های سوادآموزی، ارتقای سطح فرهنگ را به آنها هدیه کنیم تا خود نیز بتوانیم از این ارتقای فرهنگی بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: این نگاه که غیربومی‌ها را عامل وحشت قرار دهیم، صحیح نیست و در رویکردهای خود نباید مسائل منفی را القا کنیم بلکه باید مثبت‌ها را نیز بنگریم و در صدد القا آنها باشیم.

میرمحمدی اظهار داشت: اگر هدف ما کمک کردن به ارتقای جامعه باشد، مسائل بومی و غیربومی ناخودآگاه رنگ می‌بازد هجرت در نوع خود بد نیست و حتی قرآن کریم نیز برای تغییر در سختی‌های زندگی دستور به هجرت داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره طرح‌های شش‌گانه‌ای که برای تصویب در نشست شورای سوادآموزی مطرح شد، نیز عنوان کرد: در مورد اینکه افراد بی‌سواد به کار گرفته نشوند، این حرکت ضد انگیزه است اما می‌توان افراد را به کار گرفت و از آنها خواست ضمن کار به امر سوادآموزی نیز بپردازند.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مهاجرت دانش‌آموزان تفتی به یزد و تحصیل در مدارس مرکز استان نیز بیان کرد: به نظر می‌رسد باید مدارس تفت را تقویت کرد زیرا اگر این اتفاق بیفتد، دانش‌آموزان و والدین آنها خود به خود به تحصیل در مکانی نزدیک‌تر به محل زندگی خود تمایل پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان، بهبود فضاهای آموزشی، ایجاد جذابیت در مدارس و ... از مواردی است که می‌تواند دانش‌آموزان تفتی را برای تحصیل در این شهرستان نگاه دارد.

استاندار یزد در مورد سرویس ایای و ذهاب مدارس در مناطق مختلف استان یزد نیز اظهار داشت: اینکه عده‌ای به خاطر مشکل سرویس ایاب و ذهاب از تحصیل باز می‌مانند شایسته نیست و نباید اجازه دهیم محرومیت سبب دوری از تحصیل شود اما لازم است مسؤولان امر فهرستی از این دانش‌آموزان تهیه کنند تا برای آنها تصمیم‌گیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار