کد خبر: ۳۱۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 28 October 2016
به گزارش تابناک یزد،جشنواره غذاي سالم مهريز با حضور فرماندار شهرستان و جمعي از مسئولان استان و شهرستان در اين شهر برگزار شد.

 دكتر "سيد مهدي حسيني" مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز در اين جشنواره كه به بهانه‌ي روز جهانی غذا و با مشارکت ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش و رابطین بهداشت و صنایع غذایی شهرستان برگزار شد، برگزاري جشنواره غذای سالم را با هدف ترویج اصلاح الگوی رفتارهاي تغذيه‌اي مردم به ويژه در رابطه با کاهش مصرف نمک، روغن و شکر در مواد غذايي ذكر كرد.

وی ادامه داد: ترغیب خانواده‌ها به استفاده از غذای سالم و بهداشتی و پرهیز از غذاهای آماده و فست فود، روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی و ارگانیک در سفره‌هاي غذايي‌شان از ديگر اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

حسيني در بخش ديگري از سخنانش، اظهار کرد: عدم فعالیت فیزیکی و جسمانی، افزایش فشار خون، افزایش قند خون، افزایش کلسترول خون، اضافه وزن و چاقی از عوامل عمده بروز بسياري از بیماری‌هاي غیرواگیر از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقي است.

اين مسئول ضمن توصيه به كاهش مصرف چربي و گوشت قرمز و اهتمام بيشتر به تحرك و فعاليت‌هاي بدني به عنوان عوامل بروز بيماري سرطان، مصرف زیاد سبزی و میوه را به عنوان عوامل محافظتی در پیشگیری از سرطان موثر خواند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار