یادواره استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای فرهنگی مهریز در سالن شهدای بسیج این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳ 07 May 2015

به گزارش تابناک یزد،در این مراسم که جمعی از خانواده های شاهد ، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند یکی از یادگاران و آزادگان دفاع مقدس در این مراسم گفت: عزت و اقتدار کشور بخاطر ایثار و جانفشانی شهیدان و صبر و مقاومت خانواده های آنها است.

محمدرضا بابایی با اشاره به آیات و روایات در باب مقام و منزلت شهید و شهادت در کلام وحی ادامه داد: شهدا با اخلاص و ایمان کامل مسیر سعادت را در فانی شدن یافتند و در این راه نورانی از تمامی هستی خود گذشتند.

معاون سابق استاندار یزد اظهار داشت: فرهنگ ایثار ، شهادت و مقاومت فرهنگ والای عزت آفرینی و سعادت بخشی است که باید روز به روز در بین مردم و بخصوص در میان نسل جوان ترویج شود.

بابایی با ذکر خاطراتی از حضور خود در دفاع مقدس و دوران آزادگی در زندان های عراق تاکید کرد: باید برای مقابله با فرهنگ غرب و توطئه های فرهنگی دشمنان از فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

وی گفت: تمامی لحظات دوران دفاع مقدس خاطره است که در آن رزمندگان اسلام با ولایتمداری و تکیه بر دین بر دشمن و حامیان منطقه ای و جهانی او غلبه کردند و برای کشور افتخار بدست آوردند.

بابایی افزود: شهید مطهری (ره) نقش مهمی در تحولات مختلف انقلاب اسلامی داشت و باید افکار و اندیشه های این فلیسوف عالی مقام نیز در بین جوانان گسترش یابد.

همچنین در این یادواره مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهریز در سخنانی یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری (ره) و شهدای فرهنگی شهرستان مهریز را گرامی داشت.

حجت الاسلام مهدی کفاش افزود: شهدا با تمام وجود برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی از خود گذشته و موجب دفع تجاوز و شکست دشمنان شدند و لذا باید امروز آن فرهنگ والا در بین مردم و جامعه گشترش یابد.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش مهریز در سخنانی با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم به نقش شهید مطهری و شهدای فرهنگی در طول انقلاب اسلامی و اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای سخنرانی کرد.

سید علی کار آموز گفت: هر چه در کشور داریم به برکت ایثارگران و شهیدان است و لذا باید همیشه برای تحقق اهداف و سیره نورانی آنها در قالب برنامه های فرهنگی بکوشیم.

در این مراسم چند برنامه فرهنگی دیگر اجرا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار