معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از ۵۳۰ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد، بیش از ۱۰۰ هزار مورد توسط خیران احداث شده است.
کد خبر: ۳۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 07 May 2015

به گزارش تابناک یزد، مرتضی رئیسی در جشنواره استانی تجلیل از خیران مدرسه‌ساز استان یزد، با بیان اینکه وجود خیران مدرسه‌ساز ثمره انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت:  بیش از 95 هزار فضای آموزشی در کشور وجود دارد که از این آمار بیش از 18 هزار فضای آموزشی توسط خیران ساخته شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با آمار کلاس‌های درس گفت: بیش از 530 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که از این تعداد هم بیش از 100 هزار کلاس درس به دست خیران مدرسه‌ساز احداث شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به برجسته بودن خیران استان یزد در سطح کشور افزود: از کل آمار کلاس‌های درس ساخته شده توسط خیران در کشور بیش از 3 هزار کلاس درس در استان یزد احداث شده است.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری از مدارس توسط مسئولان دولتی تصریح کرد: بیش از 460 مدرسه در استان یزد توسط خیران مدرسه‌ساز یزدی احداث شده است.

وی قرار گرفتن در لیست خیران مدرسه‌ساز به عنوان آینده‌سازان جامعه را موهبت و لطفی بزرگ از سوی خداوند دانست و گفت:  نفس کار خیر بسیار مهم و ارزشمند است زیرا خیران مدرسه‌ساز با عمل خود، نسبت به توسعه زیربنای کشور و مهم‌ترین بخش آن که تعلیم و تربیت است اقدام کرده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه در سال گذشته تعهدات خیران مدرسه‌ساز در کشور به بیش از 650 میلیارد تومان رسیده، افزود: امروز به لطف و همت خیران مدرسه‌ساز، در کشور فقط 10 درصد مدارس دو نوبتی هستند و از بسیاری از مناطق در کشور محرومیت‌زدایی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان سال گذشته، خیران و نیکوکاران ایران اسلامی هر 2 روز 15 کلاس درس در کشور احداث کرده‌اند.

وی با اشاره به فاصله زیاد تا استانداردهای لازم در امر مدارس تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب تاکنون بیش از 10 میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور توسط خیران ساخته شده است.

وی با بیان اینکه تعریف تعلیم و تربیت کشور بدون حضور مردم به ویژهخیران به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، اظهار داشت: امسال دولت برای تأمین سهم خود در پروژه‌های مشارکتی رقم بسیار خوبی در نظر گرفته است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات خوب دولت در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به خیران و پرداخت سود تسهیلات توسط دولت گفت: امسال بدهی دولت در پروژه‌های مشارکتی پرداخت می‌شود.



تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار