کد خبر: ۳۲۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 05 November 2016
به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد و هیئت همراه با حضور در شهرستان‌هاي خاتم و ابركوه از طرح‌هاي صنعتي و همچنين گردشگري اين مناطق بازديد كرد.

"سیدمحمد میرمحمدی" استاندار يزد پس از بازدید از واحد کنستانتره شرکت سنگ آهن کویر مروست در شهرستان خاتم، ايجاد اين واحد را موجب اشتغال، رونق اقتصادی و توسعۀ شهر مروست دانست و گفت: لازم است زیرساخت‌های آب، برق و گاز برای این مجموعه به طور کامل فراهم شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر خط اول کارخانه با ایجاد اشتغال برای 123 نفر به صورت آزمایشی مشغول تولید محصول است و تا پایان سال جاری یک خط دیگر از این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.

"منصور نجمی نیا" مدیر عامل شرکت سنگ آهن کویر مروست نیز با اعلام این که تا دو سال و شش ماه آینده این کارخانه به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با این بهره‌برداری برای بیش از 600 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وي افزود: در حال حاضر بیش از 85 میلیارد تومان برای راه‌اندازی واحد کنستانتره سرمایه گذاری شده است و بهره‌برداری کامل این کارخانه به سرمایه‌ای بالغ بر 300 میلیارد تومان نیاز دارد.

گفتنی است؛ تولید کنستانتره آهن و کنستانتره مس از جمله محصولات تولیدی شرکت سنگ‌آهن کویر مروست است.

استاندار یزد و هیئت همراه در ادامه با حضور در شهرستان ابرکوه از شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد این شهرستان بازدید کردند.

ميرمحمدي پس از این بازدید با اعلام این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به رونق تولید داخلی داشته است، گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که فاز اول این کارخانه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است و 110 نفر در حال حاضر مشغول به کار هستند که این تعداد در نهایت به 400 نفر خواهد رسید.

وي ادامه داد: نکته مهم‌تر این که اولویت اصلی دست‌اندرکاران شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد به کارگیری نیروهای منطقه و شهرستان ابرکوه است و به گفتۀ مسئولان این شرکت بیش از 70 درصد از نیروهای شاغل بومی هستند.

میرمحمدی ابراز امیدواری کرد كه با بهره‌برداری کامل این کارخانه، شاهد افزایش اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان ابرکوه بیشتر از گذشته باشیم.

"عباس سمندریان" مدیر عامل شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه نیز با اعلام این که برای به بهره‌برداری رسیدن فاز یک این شرکت و طرح‌های توسعه‌ای به سرمایه‌ای بیش از يك‌هزار میلیارد تومان نیاز است، گفت: تاکنون 450 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

وي به محصولات تولیدی شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه اشاره کرد و افزود: تولید میلگرد 8 تا 32 میلی متر در دو نوع آج‌دار و ساده از جمله محصولات این شرکت است.

استاندار در سفر به ابركوه همچنين ضمن اداي احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان، از بافت تاریخی این شهرستان، سروابرکوه، خانه آقازاده و دو اقامتگاه بوم‌گردی ابركوه نيز بازدید کرد.

ميمرمحمدي در اين بازديد‌ها بر استفاده از ظرفیت های فراوان شهرستان ابرکوه در حوزه گردشگری و ارائه تسهیلات و خدمات مناسب به گردشگران خارجی و داخلی تاکید کرد.

گفتني است؛ "علي عزالديني" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، "عباس حيدري" مدیر کل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، "محمدرضا علمدار يزدي" ريیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مسئولان شهرستاني، در اين بازديدها "سیدمحمد میرمحمدی" استاندار را همراهي مي‌كردند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار