همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، ضیاءالله بوترابی از پزشکان متعهدو مردمدار یزد تجلیل شد
کد خبر: ۳۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 08 May 2015

به گزارش تابناک یزد، ضیاءالله بوترابی منتخب دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و دانشگاه امام جواد (ع) یزد، شامگاه پنج‌شنبه به عنوان استاد نمونه استان انتخاب شد و در مراسمی با حضور روسا و اساتید دانشگاه‌های یاد شده مورد تجلیل قرار گرفت.

بوترابی، متخصص داخلی، متولد سال 1319، شاعر و از پزشکان دارای جایگاه مردمی بسیار خوب در استان یزد است که در پنجمین آیین تجلیل از استاد پیشکسوت استان یزد توسط دانشگاه امام جواد (ع) مورد تجلیل قرار گرفت.

بوترابی در این مراسم اظهار داشت: اوایل انقلاب باورمان نمی‌شد، در یزد دانشگاه علوم پزشکی تاسیس شود، پزشکان کم‌مایه خارجی از ایران رفته بودند و دولت نمی‌دانست در چنین شرایطی چه اقدامی انجام دهد.

وی افزود: پیچیدگی‌ها و سردرگمی‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور حاکم بود اما در همین حین صدایی از یزد بلند شد و شهید صدوقی اعلام کرد که ما در یزد دانشگاه علوم پزشکی خواهیم ساخت.

بوترابی یادآور شد: آن زمان کسی باور نمی‌کرد یزد این توانایی را داشته باشد و در مرکز تصمیم گرفتند که به این ندا پاسخ داده نشود و به صراحت اعلام شد که فقط دانشکده بهداشت دهان و دندان برای یزد کافی است.

وی تصریح کرد: شهید صدوقی بسیار تلاش کرد و پزشکان یزد و دانشجویان رشته‌های مختلف همه با هم با عشق کار کردیم و همه با هم آموختیم و امروز یزد در این جایگاه به لحاظ پزشکی قرار گرفته و در بسیاری از تخصص‌ها، قطب درمانی کشور به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه امام جواد (ع) یزد نیز در این مراسم با اشاره به پیشینه فعالیت این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه امام جواد (ع) به دنبال مهارت‌آموزی به دانشجویان و وارد کردن نیروهای تحصیل‌کرده ماهر به جامعه است.

محمدعلی وحدت خاطرنشان کرد: دانشکده‌های پزشکی نسبت به دانشکده‌های دیگر این مزیت را دارند که در آن اساتید کاربلد و به اصطلاح دست به تیغ فعال هستند و دانشجویان مهارت‌های لازم را از آنها فرا می‌گیرند اما در دیگر دانشگاه‌ها چنین شرایطی حاکم نیست و سال‌هاست که تلاش می‌کنیم ارتباط این چنینی میان صنعت و دانشگاه برقرار شود اما به رغم تلاش‌های بسیار، چندان موفق نبوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجلیل از استادان نمونه استان یزد در هفته معلم در این دانشگاه اظهار داشت: این اقدام از چهار سال پیش در این دانشگاه آغاز شده و امسال پنجمین آیین تجلیل از استاد پیشکسوت و نمونه استان یزد را برگزار کرده‌ایم.

وحدت ادامه داد: استاد بوترابی، استاد منتخب سه دانشگاه یزد است و به عنوان پنجمین استاد نمونه استان یزد در طول پنج سال گذشته مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در کنار تجلیل از استادان پیشکسوت، برنامه تجلیل از اساتید جوان و فعال را نیز مدنظر قرار داده‌ایم که امسال از استاد دستخوان به عنوان استاد نمونه سال 94 در دانشگاه امام جواد (ع) تجلیل خواهد شد.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، روسای دانشگاه‌های یزد، آزاد اسلامی، علوم پزشکی و جمعی از اساتید و پزشکان استان یزد برگزار شد، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از استاد ضیاءالله بوترابی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار