کد خبر: ۳۲۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 09 November 2016

به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد با اشاره خشکسالی‌های متعدد در استان یزد گفت: مدیریت منابع آبی منطقه به مدیریت مصرف متمرکز شود.

"سیدمحمد میرمحمدی" در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد که با حضور محمدحاج رسولی‌ها، مدیرعامل شركت مديريت منابع آب ايران برگزار شد، مدیریت منابع آبی را مهمترین رسالت مسوولان و دست‌اندرکاران اجرایی در استان یزد دانست و بیان کرد: دوره‌های مختلف خشکسالی استان یزد نشان داده که این استان در شرایط اقلیمی خاصی وجود دارد که در برخی از مواقع با بحران جدی مواجه می‌شود.  

وی خشکسالی‌های متعدد را تهدید جدی برای تمدن کهن ایرانی دانست و بیان کرد: خشکسالی در استان یزد به حدی رسیده که در برخی از موارد مردم استان به آبیاری کوزه‌ای روی آوردند.

استاندار با اشاره به ضرورت مدیریت آب در استان یزد گفت: در چند سال اخیر عمده توجه مدیران و مسوولان اجرایی استان علاوه بر تأمین آب شرب به مدیریت مصرف آب بوده است.

میرمحمدی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مدیرت مصرف آب در استان افزود: یزد به نسبت استان‌های دیگری کشور بیشترین عملکرد در مدیریت مصرف و تأمین منابع آبی را داشته است.

این مقام مسئول با بیان این که اعلام نیاز استان یزد در حوزه آب بر مبنای تحقیقات علمی است، تصریح کرد: دولت وظیفه تأمین آب مورد نیاز مردم را به عهده دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که استان یزد بیشترین میزان تبخیر آب در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب بین اقشار مختلف استان یزد در حال نهادینه شدن است.

استاندار در پایان مشارکت مستمر و گسترده کشاورزان یزدی در امر پایش و معرفی برداشت‌های غیرمجاز را از جمله ویژگی کشاورزان یزدی در راستای مدیریت مصرف آب در استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: نصب کنتور هوشمند یکی از اقدامات مطلوب است که در حوزه مدیریت مصرف آب کشاورزی استان انجام شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار