معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: یزد ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت اجرای طرح‌های حقوق شهروندی با اتکا به فرهنگ مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی را داراست.
کد خبر: ۳۲۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 15 November 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی در همایش ملی حقوق شهروندی و مسؤولیت اجتماعی اظهار داشت: یزد میزبان پنجمین همایش ملی حقوق شهروندی است و خوشحالیم در دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به این موضوع مهم صورت گرفته به نحوی که در ابتدای کار دولت، تدوین منشور حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفت و در بخش‌های مختلف این موضوع دنبال شد.

وی عنوان کرد: هم وزارت کشور در قالب ستاد صیانت از حقوق شهروندی و هم قوه قضائیه در قالب برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه، موضوع حقوق شهروندی را مورد توجه قرار دادند و اکنون شاهد جدیت این موضوع در سایر نهادها از جمله نیروی انتظامی و ... هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تاکید کرد: موضوع حقوق شهروندی اکنون به یکی از اولویت‌های قوه قضائیه در سطح ملی نیز تبدیل شده و این نشان‌دهنده جایگاه حفظ و حراست حقوق شهروندی در همه برنامه‌های نظام است.

طالبی ادامه داد: امروز شاهد زمینه‌های خوبی برای پرداختن به این موضوع با اتکا به سرمایه‌های اجتماعی در یزد و تعامل بسیار خوب بین دستگاه‌های مختلف استان هستیم و می‌توانیم طرح‌های ویژه را با توجه به این ظرفیت‌ها در حوزه حقوق شهروندی اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: هم دولت و هم قوه قضائیه به دنبال ایجاد پایلوت‌هایی برای حقوق شهروندی در یزد هستند زیرا آنها نیز تعامل و زمینه اجرای برنامه‌های مرتبط با این موضوع را در یزد با توجه به فرهنگ غنی یزدی‌ها دیده‌اند.

طالبی، همایش ملی حقوق شهروندی را نقطه آغازی برای همگرایی بیشتر بین نخبگان جامعه و مسؤولان و علاقمندان به موضوع حقوق شهروندی دانست و افزود: پرداختن به چنین موضوع مهمی به تنهایی از عهده دولت برنخواهد آمد و حضور نمایندگانی از مردم که بتوانند پل ارتباطی خوبی بین مردم و جامعه باشند، کمک می‌کند تا به وضعیت مناسبی در بحث حقوق شهروندی برسیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در استان یزد بتوانیم کار ارزنده‌ای در راستای تحکیم حقوق شهروندی در یزد انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار