کد خبر: ۳۲۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 16 November 2016
به گزارش تابناک یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه رعایت حقوق شهروندی یزد در کشور سرآمد است گفت: یزد به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های حقوق شهروندی انتخاب شود.
محمدعلی طالبی در پنجمین همایش ملی حقوق شهروندی و مسئولیت اجتماعی که در سالن اجتماعات هلال احمر یزد برگزار شد، به روند تدوین منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه بحث حقوق شهروندی به عنوان یک بحث پررنگ در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این موضوع نشان دهنده برنامه کلی نظام برای پرداختن به این نهاد است، تصریح کرد: استان یزد از دیرباز در بحث رعایت حقوق شهروندی در سطح دولتی و جامعه سرآمد کشور بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این که حقوق شهروندی یکی از ضرورت‌های مهمی است که باید به صورت ویژه در جامعه به  آن توجه صورت شود، خاطرنشان کرد: در کنار همه تلاشها و اهتمام دولت، خوشبختانه صاحب اهتمام ویژه سایر نهادهای کشور به ویژه قوه قضائیه در بحث حقوق شهروندی بودیم.

طالبی با اشاره به اینکه زمینه‌های پرداختن به بحث حقوق شهروندی در یزد به صورت کامل وجود دارد، گفت: امروز می‌توان گفت که متکی به سرمایه‌های اجتماعی که در درون جامعه یزد وجود دارد و تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای که بین دستگاه‌های نظام وجود دارد، می‌توانیم طرح‌های ویژه‌ای را در حقوق شهروندی دنبال کنیم.

وی افزود: در این راستا و با توجه به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان یزد در زمینه حقوق شهروندی، یزد آمادگی تبدیل به پایلوت طرح‌های مرتبط با حقوق شهروندی را دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: این همایش نقطه آغازینی برای همگرایی هرچه بهتر مجموعه دولت و جامعه مدنی، تشکلها، نخبگان جامعه و کسانی می‌دانیم که علاقه‌مند پرداختن به بحث حقوق شهروندی هستند.

طالبی افزود: قطعا پرداختن به چنین موضوع مهمی با توجه به گستردگی فراوانی که دارد، به تنهایی از دست دولت امکان‌پذیر نیست و باید دست به دست یکدیگر داد تا به یک وضعیت مطلوبی در بحث حقوق شهروندی برسیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار