مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد با اشاره به تعداد بالای متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در استان یزد گفت: عمده سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی هستند.
کد خبر: ۳۳۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 23 November 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد دهقان  در نشست ستاد خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد با تشریح فعالیت‌های انجام شده در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اظهار داشت: عمده سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری تولید برق از انرژی خورشیدی هستند.

وی با اشاره به برگزاری سه جلسه راهبردی در ستاد خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد ادامه داد: این جلسات با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، سفیر مجارستان و رایزن اقتصادی این کشور همچنین نماینده انجمن هتل‌داران ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در استان برگزار شده است.

مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد اضافه کرد: در این نشست‌ها ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های مختلف برای متقاضیان تشریح شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ظرفیت‌های گردشگری استان نیز برای نماینده انجمن هتل‌داران ایتالیا تشریح شد که برای سهولت در ورود و خروج گردشگران برخی پیشنهادات در این زمینه ارائه شد.

دهقان با بیان اینکه برخی متقاضیان موفق به اخذ مجوز سرمایه‌گذاری در خصوص تولید برق از انرژی خورشیدی شدند اضافه کرد: شرکت‌های انگلیسی و آلمانی و برخی دیگر از کشورها از جمله کره علاقه‌مند به فعالیت در تولید برق و انرژی خورشیدی بودند که شرکت بی‌ای‌اس انگلستان با کسب مجوز 10 مگاواتی سرمایه گذاری در استان یزد را آغاز کرده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های استان در خصوص جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و توسعه این صنعت عنوان کرد: هیات ایتالیایی ضعف‌هایی را در صنعت گردشگری استان به ویژه در حوزه حمل و نقل دیدند که پیشنهاداتی را برای اصلاح سیستم حمل و نقل با توجه به بافت تاریخی و محلات قدیمی در استان یزد مطرح کردند که در حال بررسی هستیم.

مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد اضافه کرد: همچنین برخی شرکت‌ها در مرحله اعتبارسنجی با توجه به فیلترهایی که برای جلوگیری از بروز تخلفات و هرنوع فسادی وجود داشت رد شدند که به نفع استان خاتمه یافت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار