کد خبر: ۳۳۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 24 November 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با اشاره به برگزاري طرح اردوهاي زيارتي و آموزشي مهر رضوي براي پایدارسازی طرح‌های اشتغال مددجویی، از اعزام دو هزار مددجوی تحت حمایت اين نهاد به مشهد مقدس و بهره‌مندي آنها از برنامه‌هاي اموزشي خبر داد.
"امیر زین‌العابدین قمی" با بیان این که پایدارسازی طرح‌های اشتغال مددجویی از مهم‌ترین اهداف این نهاد است و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز با این هدف برگزار می‌شود، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری گامی موثر در ارائه خدمات آموزشی مطلوب به مددجویان تحت حمایت است و به همین منظور سپاه الغدیر، جهاددانشگاهی و فنی و حرفه‌ای يزد، بستر لازم را برای آموزش مجریان طرح‌های خودکفایی این نهاد در مشهد مقدس فراهم کردند.

وی با بیان این که امسال دو هزار مددجوی تحت حمایت در اردوهای زیارتی، آموزشی مهر رضوی شرکت کردند، تصریح کرد: سپاه الغدیر یزد با فراهم‌سازی زمینه اسکان، پذیرایی و ایاب و ذهاب درون شهری تعداد یک هزار و ۳۲۰ نفر از مجریان طرح خودکفایی، بیشترین سهم را در این خصوص ایفا کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همچنين بیان کرد: آموزش‌های ارائه شده به مددجویان تحت حمایت در زمینه‌های حرفه‌آموزی، کارآفرینی و بازبینی طرح‌ها بوده و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها با احکام کسب و کار، اخلاق کسب و کار، احکام حقوقی کسب و کار، آموزش‌های ترویجی کشاورزی و دامپروری آشنا شده‌اند.

زین العابدین قمی در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت نيز گفت: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغالزایی و همچنین فراگیری آموزش‎های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفايی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‎شوند.

وي اضافه كرد: کمیته امداد استان یزد طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۳۸ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۸۵۴ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی پرداخت کرده است.

اين مسئول در پايان نيز با بیان این که این نهاد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با اهدای تسهیلات لازم در طرح‌های خودکفایی(خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمند سازی آنان ایفا می‌کند، تصريح كرد: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام در اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار