کد خبر: ۳۳۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 27 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سازمان فاوا شهرداری یزد اقدام به آماده سازی و بارگذاری عکس‌های هوایی شهر یزد با دقت مکانی 20 سانتیمتر در سامانه جامع شهر‌سازی كرد.

شهرداري يزد در فاز اولیه اين طرح، توسط سازمان نقشه برداری کشور اقدام به تهیه عکس‌های هوایی به تعداد پنج هزار قطعه در مساحت تقریبی830 کیلومتر مربع كرد که تصاویر تهیه شده با دقت فاصله زمینی هفت سانتی متر و با دوربین نوع UCXP  در اواخر اسفند 1393 نمونه‌برداری شد.

سازمان فاوا شهرداری یزد در فاز دوم با همکاری شرکت مشاور و نظارت معاونت شهرسازی اقدام به یکپارچه‌سازی و تهیه ارتوفوتو از عکس‌های هوایی كرد و بالغ بر 500 قطعه عکس با دقت هشت سانتیمتر و فایل یکپارچه با دقت 50 و 100 سانتیمتر جهت بارگذاری در سامانه‌های شهرسازی تولید شد.

"مسعود تاج آبی" مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری یزد در اين باره گفت: جهت کاربردی كردن استفاده از عکس‌های مربوطه در مجموعه شهرداری یزد نیز  اقدام به تطابق و تهیه عکس یکپارچه با دقت مکانی 20 سانتیمتر در دستور کار این سازمان قرار گرفت که در این مرحله، عکس یکپارچه برای محدوده قانونی شهر یزد با ملاحظات فنی و دستورالعمل‌های مرتبط نهایی و روی سامانه جامع شهرسازی بارگذاری و امکان بهره برداری برای کارشناسان مربوطه فراهم شده است.

 اين مسئول اظهار كرد: از کاربردهای تصاویر تهیه شده می توان به استفاده در روزآمدسازی نقشه‌های شهری، برداشت اطلاعات از تصاویر با دقت بالا، انجام ممیزی‌های مختلف، بازدید مامورین و کارشناسان فنی، پیاده‌سازی طرح‌های اجرایی و استفاده در سامانه مختلف شهرداری نظیر آتش‌نشانی و سایر سامانه‌های مبتنی بر اطلاعات مکانی اشاره كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار