امام جمعه بافق مولفه نیکوکاری و نوعدوستی را در فرهنگ دین مبین اسلام امری پسندیده قلمداد کرد و لزوم نهادینه شدن هر چه بیشتر فرهنگ خیری در حوزه آموزش و پرورش را خواستار شد.
کد خبر: ۳۳۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 27 November 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سید جواد سلیمانی  در یکصد وهفتادمین نشست شورای آموزش و پرورش بافق اظهار داشت: باید با یاری معلمان و مربیان دلسوز تلاش کنیم تا فرهنگ کمک و خیری در حوزه دانش آموزان بافقی هم نهادینه شود.
امام جمعه بافق گفت: شرکت های خدماتی و صنعتی شهر به ویژه خانواده ها نیز باید به مدارس شهر و رونق آموزش و تربیت آینده سازان میهن اسلامی کمک کنند.
وی خاطر نشان کرد: گرچه از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مردم بافق آب و زمین زراعی و غیر کشاورزی بسیاری را به نیت ساخت مسجد و اماکن مذهبی واگذار یا وقف کرده اند اما در همین مدت به ویژه دهه اول و دوم انقلاب هیچ کمک خیری به زیرساخت های فرهنگی و آموزش و پرورش نشده است .
امام جمعه بافق با اشاره به اینکه نیات واقفان در حوزه ساخت مکانهای مذهبی و دینی ارزشمند است افزود: ولی باید واقفان و افراد نیکوکار بدانند که هزینه کردن در زیرساخت های آموزشی و تربیتی یک جامعه نیز هم ارزش آن از ساخت مسجد و حسینیه نیز کمتر نیست .
فرمانداربافق هم دراین نشست خواستار خدمات بیشتر نظام در حوزه آموزشی شد و تاکید کرد: باید هزینه تحصیل دانش آموزان در سبد خانوارها گنجانده شود.
محمد زاده رحمانی، هزینه برای بالندگی فرزندان محصل را نوعی سرمایه گذاری برای آینده میهن اسلامی عنوان کرد و گفت: خانواده ها باید آینده نگری در خصوص زندگی فرزندان دانش آموز خود را جدی بگیرند.
فرماندار بافق پرورش دانش آموزانی پویا و صاحب اندیشه را لازم برای آینده این کشور خواند و یادآور شد: با توجه به وضعیت منابع طبیعی از جمله آب، نفت و معادن در سالهای آینده می طلبد در اندیشه پرورش دانش آموزانی خوش فکر، پویا و سخت کوش باشیم تا در مقابل هر گونه بحران از فکر و عمل خود استفاده کنند.
کمبود نیروی انسانی و دبیران مورد نیاز، ناکافی بودن فضای آموزشی مناسب، لزوم مساعدت خانواده ها و ادارات درحوزه آموزشی، اشتغال و هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی، اجرای برنامه های مشاوره و آموزشی از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح و پیرامون آنها تبادل نظر شد.
براساس این گزارش سرپرست فرمانداری ، بخشدار مرکزی ، مدیر و معاونین آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان محلی در این نشست که در مرکز رفاهی فرهنگیان این شهر برگزار شد ، حضور داشتند.
بیش از 9 هزار دانش آموز در 80 آموزشگاه بافق به تحصیل اشتغال دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار