معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: تبدیل مناسبت های مذهبی به عرصه رقابت های سیاسی و جناحی و بهره برداری خاص از این مناسبت ها، کشور را سیاست زده می کند و باید از چنین رفتارهایی پرهیز شود.
کد خبر: ۳۳۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 27 November 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی  در نشست هماهنگی برنامه های هفته مهدویت در استان یزد با بیان اینکه مهدویت به عنوان موضوعی جهانی و فراگیر، منحصر به شیعه و مسلمان نیست، افزود: باید به دنبال پیام های مشترک مهدویت در همه ادیان و ارزش های انسانی در این خصوص باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید از موضوع مهدویت و پیام جهانی امام زمان (عج) برای ایجاد بهترین شرایط وفاق و همدلی استفاده شود، ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می شود که برخی افراد تحمل کوچکترین زاویه ای از سوی دیگران با آراء خود را ندارند و دیگران را مورد هجمه انواع و اقسام اتهامات می کنند.
وی تصریح کرد: برنامه های مهدویت باید به سمتی هدایت شود که مصداق وحدت ملی و انسجام اجتماعی در جامعه باشد و حتی برای برادران اهل سنت هم جذب این برنامه ها شود.
معاون استانداری یزد با تاکید بر فعالیت های غیردولتی در مباحث مذهبی گفت: حضور هر چه بیشتر مردم و نهادهای مدنی نشان دهنده اهمیت مباحث مذهبی و نتایج مطلوب تری به دنبال دارد.
طالبی همچنین با تاکید بر لزوم فعالیت های فرهنگی، آموزشی و توجیه و تبیین دانش آموزان و دانشجویان درباره مبحث مهدویت، نقش آموزش و پرورش و دانشگاه ها را در این راستا مهم عنوان کرد.
در این نشست که در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد، مدیران و نمایندگان نهادها و ارگان های مختلف استان نیز به بیان برنامه های دستگاه متبوع خود در هفته مهدویت پرداختند.
19 آذر ماه مصادف با نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار