کد خبر: ۳۳۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 29 November 2016
به گزارش تابناک یزد،کارشناس قرنطینه و امنیت زیستی شبکه دامپزشکی استان یزد از صدور مجوز حمل بیش از 5000 تن فرآورده خام دامی از شهر یزد به سایر استان‎‎ها خبر داد.

 «علی‌اصغر طامهری» در این‌باره گفت: از آنجا که حمل غیر مجاز دام و فرآورده‎های خام دامی و رعایت نکردن اصول بهداشتی و قرنطینه‎ای می‌تواند به انتقال و شیوع انواع بیماری‎های مشترک و دامی منجر شود، از همین‌رو دامپزشکی از طریق تأسیس پست‎‎های قرنطینه‏‏‌ای از حمل و نقل غیر مجاز دام و فرأورده‎های خام دامی جلوگیری به‌عمل می‎آورد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز امسال مجوز برای حمل بیش از 5000 تن فرأورده خام دامی شامل تخم‌مرغ، شیر، انواع پیه و دنبه و ...  از شهر یزد به سایر استان‎‎ها صادر شده است.

طامهری حمل و نقل دام و فرآورده‎‎های خام دامی به‌صورت مجاز را مستلزم طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم دانست.

وی یادآور شد: متقاضیان و متصدیان حمل دام و فرآورده‌های خام دامی باید پس از تسلیم درخواست به واحد قرنطینه ادارات دامپزشکی و طی مراحل لازم، مجوز قانونی حمل دام و فرآورده‌های خام دامی را دریافت کنند و با خودروهای ویژه حمل، نسبت به جابجایی محموله‏‏‌ی مورد نظر خود اقدام کنند.

به گفته‎‎ی این مسئول، هم‌چنین این افراد می‎‎توانند از طریق ارسال کد رهگیری مجوز حمل که به ایشان داده می‎‎شود از طریق سامانه پیامک 30008903 از وضعیت مجوز مورد نظرشان مطلع شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار