کد خبر: ۳۳۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 05 December 2016
 به گزارش تابناک یزد،شهردار یزد گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یزد و خرید اتوبوس و مینی بوس اختصاص یافت.
محمدرضا عظیمی‌زاده در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به مصوبه شورای شهر یزد در زمینه پیاده‌راه سازی خیابان قیام، اظهار داشت: خوشبختانه این طرح بدون هیچ تنشی آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر یزد نسبت به اجرای خوب و سریع این پروژه تاکید زیادی داشته‌اند، عنوان کرد: در زمان اجرای این طرح به هیچ عنوان اقدام به مسدود کردن خیابان نمی‌شود.

شهرداری یزد با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات ویژه شهرداری و شورای شهر پیشگیری از وقوع مشکل برای مردم تا حد امکان است، تصریح کرد: در حال حاضر هم تردد در این خیابان باز است و مردم می‌توانند امور روزانه خود را انجام دهند.  الان عملیات اجرایی این خیابان در وسط انجام می‌شود و خطوط کناری خیابان برای تردد خودروها باز است و محدودیتی برای استفاده از این خطوط وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها در زمانی که نیاز به بارگیری روشکهای آسفالت کنده شده وجود داشته باشد، برای ساعاتی از روز مسیر یک طرفه می‌شود و بعد از آن دوباره به حالت عادی باز می‌گردد.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان مسدودی و یک طرفه شدن این مسیر انجام نشده و تنها محدودیت‌هایی برای امکان انجام و اجرای پروژه در نظر گرفته شده است. راهنمایی و رانندگی استان یزد هم مجوز یک طرفه شدن این خیابان را گرفته بود و تنها در ساعت‌هایی از شبانه‌روز که چاره‌ای جز مسدودی موقت نباشد، این اقدام صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی یزد نیازمند توسعه و بهبود کیفی است، اظهار داشت: در راستای توسعه کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی یزد، 100 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: به وسیله اختصاص این اعتبار، 10 دستگاه اتوبوس و بیش از 30 دستگاه مینی بوس دو در خریداری و در مسیرهای مورد نیاز قرار می گیرد.

شهردار یزد افزود: با توجه به اینکه تنها چند خیابان یزد با ترافیک سنگین روبروست و مردم در دیگر خیابانها با مشکلی روبرو نیستند، کمتر ترغیب می‌شوند به جای خودروی شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرد و این کار ما را سخت‌تر می‌کند.

عظیمی‌زاده گفت: باید سعی کنیم اطمینان شهروندان به ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم تا مردم تمایل بیشتری به این ناوگان پیدا کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار