دومین جشنواره فیلم کوتاه آفتاب استان یزد روز چهارشنبه با اکران فیلم های بخش مسابقه در سالن سینما دیدار شهر تفت گشایش یافت.
کد خبر: ۳۴۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ 14 December 2016
به گزارش تابناک یزد،این جشنواره در 2 بخش اصلی شامل مسابقه فیلم های کوتاه داستانی و فیلم های کوتاه مستند و بخش جنبی شامل کارگاه های آموزشی و تخصصی فیلم کوتاه، نشست های نقد و بررسی آثار و بخش ویژه فیلمسازان تفتی برگزار می شود.
هدف این جشنواره حمایت از فیلم سازان یزدی و شناسایی توانمندی های استان یزد در قالب ارائه فیلم کوتاه عنوان شده و موضوع آن فیلم های تولید شده توسط فیلم سازان یزدی از سال ٨٥ تا سال ٩٥ و در محدوده جغرافیایی استان یزد است.
فیلم های کوتاه مستند و داستانی با موضوع هایی از جمله ایثار و شهادت، آیین های دینی و مذهبی، اقتصاد مقاومتی و صنعت، فرهنگ عامه و آداب و رسوم، آثار و مفاخر فرهنگی، میراث فرهنگی و صنایع دستی، بازی های بومی محلی، آثار تاریخی، خانواده و سبک زندگی، کار و تلاش، آب و کویر به این جشنواره ارائه شده است.
داوری آثار در بخش داستانی جشنواره را بهروز افخمی، محمد احمدی و بهروز شعیبی برعهده دارند و در بخش مستند نیز محمدرضا اصلانی، فرهاد ورهرام و حسن نقاشی فیلم ها را داوری می کنند.
اختتیامه این جشنواره فردا (پنجشنبه) برگزار می شود.
نخستین جشنواره فیلم کوتاه آفتاب سال ٨٤ با گستره ملی در یزد برگزار شده بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار