رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه گفت: کلیه مراکز و خانه های بهداشت این شهرستان به (شبکه ملی) اینترنت متصل شده است.
کد خبر: ۳۴۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 19 December 2016
به گزارش تابناک یزد،عبدالحسین اکرمی اظهارکرد: این طرح با عنوان سامانه یکپارچه بهداشت موسوم به سیب، در دولت تدبیر و امید در حال اجراست.
وی افزود: با اجرای این طرح و ثبت الکترونیکی تمامی اطلاعات شهروندان، گامی بلند در راستای تجزیه و تحلیل آماری انواع بیماری ها و مشکلات مربوط به حوزه سلامت برداشته شده است.
اکرمی ادامه داد: افزایش انواع بیماری های غیرواگیر از قبیل دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها در سال های اخیر و حرکت درجهت کنترل این بیماری ها، ثبت اطلاعات بیماری ها و اطلاع از وضعیت مناطق مختلف را دوچندان کرده است.
این مسئول اضافه کرد: پیش از این بدلیل ثبت نشدن کامل اطلاعات و نبود آمار قابل قبول، برای انجام کارهای پژوهشی و برنامه ریزی مناسب با مشکل روبرو بودیم.
در شهرستان ابرکوه یک باب بیمارستان 32 تخت خوابی، یک باب آزمایشگاه مرکزی، سه پایگاه اورژانس فوریت های پزشکی 115 (پیش بیمارستانی)، 2 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 3 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، 15 خانه بهداشت و 6 پایگاه سلامت خدمات بهد اشتی و درمانی ارائه می کنند.
شهرستان ابرکوه در فاصله حدود 140 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار