شهردار یزد با بیان لزوم پیشگیری از حاشیه‌نشینی گفت: بی‌توجهی به قانون عامل شکل‌گیری پدیده‌ای به عنوان حاشیه‌نشینی است.
کد خبر: ۳۴۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 19 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا عظیمی‌زاده  اظهار داشت: شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی معلول عواملی است که عمده‌ترین آن عدم اجرای قانون است.

وی با بیان اینکه مردم نیاز به مسکن دارند لذا در جاهایی تامین می‌کنند که زمین ارزان‌تری در دسترس باشد ادامه داد: افرادی سودجو با تصرف غیرقانونی زمین در برخی مناطق، آن را با قیمتی اندک واگذار می‌کنند.

شهردار یزد با تاکید بر مبارزه با بروز پدیده حاشیه‌نشینی اضافه کرد: ابتدا باید جلوی تفکیک غیرقانونی اراضی و تصرف آن را بگیریم که نیاز به همکاری برخی دستگاه‌های مرتبط دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز و واگذاری امتیازات شهری باید مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: دستگاه‌هایی از جمله شورای مبارزه با تصرف اراضی که در این شورا تعدادی از دستگاه‌ها عضویت دارند باید با توجه به قوانین به ویژه قانون ممنوعیت تغییر کاربری اراضی و سایر ابزارهای قانونی خود اقدام کنند.

عظیمی‌زاده با بیان اینکه واگذاری خدمات نیز به چنین اراضی ممنوع است افزود: اکنون در حال انجام و ارائه خدمات به این مناطق هستیم که باید در این زمینه راهکارهایی ارائه شود که منجر به حاشیه‌نشینی نباشد.

وی با اشاره به وظایف و اقدامات شهرداری در این زمینه اظهار داشت: شهرداری باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد ولی زمانیکه اراضی تفکیک شد و تعداد زیادی شروع به ساخت و ساز کردند دیگر توان مقابله کم می‌شود و با تعداد زیادی از افراد، طرف هستیم که کار را دشوار می‌کند.

شهردار یزد با بیان اینکه زمینه تخلف از جایی شکل می‌گیرد که شهرداری در آن دخیل نیست تصریح کرد: زمانی شهرداری وارد می‌شود که برق توزیع شده و آب در منطقه حاشیه‌ای وجود دارد و اکنون زمان مداخله شهرداری است که با توجه به جوی که حاکم می‌شود در معرض هجمه خواهیم بود.

وی از معضلات و آسیب‌های سکونتی در سکونتگاه‌های غیررسمی را عدم پیش‌بینی امکانات برشمرد و عنوان کرد: با توجه به این موضوع هر دستگاهی بخواهد در این مناطق اقداماتی داشته باشد باید ابتدا خدمات به این نقاط ارائه شود چون در این مناطق تنها ساختمان مسکونی ساخته شده است و پیش‌بینی امکانات دیگر در آن نبوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار