مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد مساحت بافت های هدف طرح بازآفرینی استان یزد را هفت هزار و 309 هکتار اعلام کرد و گفت: حدود 28 درصد جمعیت استان یزد که حدود 300هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود در محدوده بافت های هدف طرح بازآفرینی سکونت دارند.
کد خبر: ۳۴۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 20 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان محمدی در دومین نشست بازآفرینی پایدار شهری استان یزد اظهار کرد: بافت های هدف بازآفرینی استان در سه نوع بافت فرسوده، تاریخی مصوب و سکونتگاه غیررسمی مطالعه شده که بخش عمده آن در میبد و یزد است.
وی یکی از مهمترین طرح های مرتبط با فضای شهری یزد را احیاء بافت تاریخی عنوان کرد و ادامه داد: پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد از اقدامات خوبی است که در حوزه میراث فرهنگی استان صورت گرفته و به شتاب گیری بازآفرینی این بافت کمک می کند.
مدیرکل راه شهرسازی استان یزد از مشارکت مردم یزد در ارتباط با پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد خبرداد و گفت: بازبینی ضوابط ساخت و ساز در عرصه حریم، در قالب بخشی از برنامه مدیریتی شهر تاریخی یزد از اقداماتی است که راستای این پرونده انجام شده است.
نقصان محمدی در خصوص طرح های مرتبط با مسکن مهر یزد گفت: 17 میلیارد تومان یارانه آسفالت مسکن مهر در یزد پرداخت شده ولی این بخش نیاز تامین اعتبارات برای تکمیل زیرساخت هاست و در عین حال استان یزد جزو رتبه‌های برتر در زمینه اجرا و تکمیل واحدهای مسکن‌ مهر است.
وی از ساخت 15 مسجد برای مجموعه های مسکن مهر در استان یزد خبرداد و افزود: از 22 هزار مسکن مهری که در استان یزد برنامه ریزی شده، تکمیل حدود 2 هزار واحد آن باقی مانده است.
دومین نشست بازآفرینی پایدار شهری استان یزد امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار